Start je pc trager of als je op het bureaublad een map maakt waarin enkele honderden mb's aan bestanden inzitten? Of best snelkoppeling maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

veel mensen denken als de pc traag is dat dit ligt aan het feit dat er veel data op staat, bijv foto's. Dit is onzin. Op het moment dat je niets met je foto's doet, maakt het niet uit dat ze aanwezig zijn op je harde schijf (begint pas wat uit te maken bij minder dan 10% schuifruimte). Een trage pc heeft vooral te maken met het opstarten van allerlei programma's op de achtergrond. Denk aan (oude) printers, updates, jave, adobe, soundmax etc. Je kunt de opstartprogramma's vinden door te klikken op start, uitvoeren en daar msconfig intypen, enter klikken en gaan naar tabblad opstarten. Tevens is het handig om het regisgter schoon te maken. Google maar eens naar een gratis programma als regcleaner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Persoonlijke ervaring: hij wordt trager. Zeker als je een wat oudere pc hebt, is het verschil goed te merken. Dus een snelkoppeling is beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Inderdaad, je kan beter een snelkoppeling maken naar de desbetreffende map, zo wordt je computer niet al teveel belast bij het opstarten !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen, als je een (bedrijfs)laptop hebt waarvan het lokale profiel (inclusief het bureaublad) wordt gesynchroniseerd met een server bij het opstarten.

Voor een PC thuis zou het niet uit moeten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste een snelkoppeling maken, dat is maar 1 kb :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel: dat maakt NIKS uit.