Kocht 2 jonge seringen zouden dit jaar bloeien. Blijkt niet . Ging terug kreeg advies 2/3 af te knippen. volgend jaar wel bloemen?.José

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Als seringen nog jong zijn bloeien ze vaak niet het eerste jaar, maar dat had een deskundige van het tuincentrum kunnen zien omdat zelfs in de winter de bloemknoppen goed zichbaar zijn. Door hem terug te snoeien na het planten bevorder je de groei en hoe beter de groei hoe groter de kans op bloemen in het volgend jaar. Wel moet hij op vruchbare grond staan en volle zon! Vergeet ook niet dat het een heel grote heester wordt. 2 tot 4 m.