Na verplanten van bamboe wordt hij dor, is er nog hoop, ?

We hebben de bamboe verplaatst en nu gaat hij stuk voor stuk kapot. Er is nu nog de helft over en mijn vraag is of er nog wat te redden valt en hoe?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
5.7K

Antwoorden (3)

Of er nog iets te redden is kan ik zo niet beoordelen op afstand, maar het belangrijkste bij het verplaatsen van planten is dat ze daarna veel water krijgen. Dit omdat je natuurlijk een (groot) deel van het wortelstelsel hebt afgesneden en de plant dus moeite heeft met het opnemen van genoeg water terwijl dat eerst geen probleem was. En misschien kan wat extra bemesting ook nog helpen. Succes in elk geval!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een bamboe is een lastige plant om te verplanten. Meestal verliest hij erg veel wortels met het uitgraven. Takken er af knippen vind men meestal zonde van het mooie groen. Dus eigenlijk de zelfde hoeveelheid groen met veel minder wortels. De bamboe probeert nu te overleven door een hoop blad af te stoten wat er dan nu verdort uitziet. Oplossing: alle stengels afknippen tot bij de grond. In het midden van de zomer zal hij weer gaan groeien en heb je weer een mooie bamboe. Knip je hem niet af dan hou je een lelijke plant die slecht of helemaal niet meer groeit. Een bamboe bloeit een keer in de 80 jaar, daarna gaat hij meestal dood!!! Heeft jullie bamboe in de afgelopen 2 jaar gebloeid, dan zal hij dus ook dood gaan. De bloemen zien er uit als graspluimen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden! Sommige sprieten zijn nog mooi groen dus ik hoop dat die zo blijven. De andere zal ik afknippen en verder goed water blijven geven.