Hoe krijg ik de geur van gebraden vlees uit mijn kamer?

Elke keer, als ik vlees braad, de geur blijft dagen in de kamer hangen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet het braden, niet aanbranden...
;-D

Antwoorden (12)

Misschien is dit iets:

http://www.smellkiller.nl/werking.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat een laagje azijn in een kommetje ook zou kunnen helpen! Ramen open is ook een oplossing, maar minder lekker met dit weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik bedoel een kommetje met azijn, na het braden...
Een brandertje met aromatische olie (etherische olie) helpt goed. Na het gourmetten brand ik een half uurtje een waxinelichtje in zo'n klein brandertje met een paar druppeltjes olie (bv grove den, pepermunt). De vleesgeur verdwijnt er goed van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een half uur na het bakken een pannetje water met citroensap aan de kook brengen en langzaam laten doorkoken. Binnen een half uur heeft weinig zin, want dan is de baklucht nog te heftig.
paulus811
14 jaar geleden
Raam open zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak helpt het ook om de wasemkap goed schoon te maken van binnen en het filter ook schoon te maken.
Dit wordt vaak vergeten.

Zelf steek ik vaak een wierookstokje aan, of geurkaarsen. maar je hebt ook van die geurdingen die je in het stopcontact kan steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afzuigkap direct schoonmaken, daar komt de meeste geur vandaan.
Luchtrooster open.
Een "au de toilette" geurtje op de radiator spuiten dan verspreidt de lucht zich heerlijk door de kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Raam open
- Afzuigkap hard aan
- Geur kaarsje aan
- Wierrook stokjes aan steken
- Outs (zo'n spree)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wierookje aan! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vaat afwassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed luchten, bijv deuren tegenover elkaar openzetten.
spuiten met aerosol/luchtverfrisser helpt tijdelijk dus doe liever preventief: nooit je (slaap-)kamerdeur openlaten bij het koken, bakken, braden. mogelijk een wasemkap aanzetten boven je fornuis. een wieroiokstokje aansteken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met braden met de afzuiger op de hoogste stand. Voorkomen is beter dan genezen!