Hoe heet een apparaat waar je een controlestrook mee kan maken?

Ik ben op zoek naar een apparaat dat gaatjes maakt in papier zodat het gemakkelijk af te scheuren is.

Soort van perforator dus, maar dan kleine gaatjes en dicht op elkaar.

Het is voor het maken van een cadeaubon van een winkel, niet voor een surprise of iets in die geest, dus kom aub niet met antwoorden "prik met een naald een rij gaatjes"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Micro-perforatie machine. Zo heet het apparaat.

Geen idee wat ze kosten, dan zul je even contact op moeten nemen voor een offerte.
Een alternatief is al voorgeperforeerd papier te kopen.
Of zoals Petergradisen zegt: Naar een sociale werkplaats.
En daar navragen of ze dit kunnen doen voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo beer +1

Andere antwoorden (4)

Dat is een rilmachine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker prijzig trouwens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nouja, 2e hands valt het best mee.
En bij frequent gebruik is dat het vast wel waard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rilmachine maakt geen gaatles,maar rilt het papier. D.w.z. dat er een ril in het papier of karton komt,waardoor dat op die plaats makkelijk te vouwen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een correcte reactie van petergradiser
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een rilmachine kan je vaak ook microperforaties aanbrengen, aldus, dat las ik zojuist.
Een officieel apperaat ken ik niet
maar er waren vroeger van die kleine ronddraaiende wieltjes die je voor het maken van kleding papier patronen kon gebruiken geen idee hoe die dingen heten ?,,... dames ?
Wellicht heeft je moeder of oudere buurvrouw er nog eentje in haar naaimandje ?
als je niet al teveel hoeft te doen is het een optie
succes
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
radeerwieltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies en ze worden gebruikt bij radeerpatronen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt volkomen gelijk,voor dergelijke doeleinden heb je eigenlijk een perforeermachine nodig
Ik denk dat je het beste terecht kunt bij een sociale werkplaats o.i.d. Een perforeermachine aanschaffen is nogal duur. Sociale werkplaatsen hebben meestal dergelijke apparatuur wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Perforator, te verkrijgen bij de betere kantoorboekhandel. Let wel op er zijn diverse messen te verkrijgen voor dit apparaat. Moet het goedkoop dan kun je ook een perforatormesje aanschaffen is een soort pen met aan het eind een wieltje.