Hoeveel kan je afdingen op de vraagprijs van een huis?

Stel een huis kost 190, wat is dan een reeele prijs om als kopen mee te beginnen 150, 160? of is dat te laag?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Het gaat niet alleen om het bedrag... Wat is het huis werkelijk waard? Als je dat weet, en je kunt dat vergelijken met de prijs die jij in gedachte had, weet je wel waar je ongeveer kunt beginnen met bieden. Als een huis al heel scherp geprijsd staat, kun je daar ook rekening mee houden! Mijn advies, neem een aankoop makelaar mee, hij of zij kan het het beste adviseren over de waarde van het huis en kan advies geven over het bieden! Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat het behoorlijk reëel is momenteel. De huizenprijs staat behoorlijk onder druk! Zeker mensen met een huis dat al een poos te koop staat zullen best even nadenken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, als jij dat vindt moet je dat gewoon doen. Je kan een makelaar inschakelen of zelf vergelijken met huizen in de buurt. Een vaste methode bestaat niet. Maar als er bewijs van sprake nog drie huizen in dezelfde straat te koop staan dan heb je een goede onderhandelingspositie en kan je zeker wel wat vanaf krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt er maar helemaal vanaf maar houd goed in de gaten dat de huizenmarkt vandaag de dag een kopersmarkt is!

Je kunt je als aspirant koper nu veel ruimte veroorloven. Kijk rustig, stel je van meet af aan scherp op (en begin bijvoorbeeld niet gelijk te onderhandelen over de prijs!), beslis niet te snel, geef de wederpartij de ruimte om zonder "gezichtsverlies" een flink deel van de vraagprijs af te gooien enz. enz.

Cash is koning hedentendage dus nogmaals: wees gereserveerd. Die verkoper heeft jou harder nodig dan jij hem!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een laag bod kan je ALTIJD doen! Kan weinig kwaad. Hoger bieden kan altijd nog!
Met name als een huis al lang te koop staat, kan je er flink onder bieden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gemiddeld wordt er 20% gezakt, dus in jouw geval 152.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
20% zakken lijkt mij erg veel ;-0
Je kunt gerust weinig bieden, maar de koper zal er niet warm of koud van worden, voor veel te weinig zal hij het niet van de hand doen, en als het water hem tot de lippen staat merk je dat toch wel aan het tegenbod. Maar de koper gaat je te lage bod nooit accepteren, en je geeft er mee aan de koper niet serieus te nemen, hij zal je bod dus ook niet serieus nemen. Het kan zijn dat je dat later in het biedingsproces nog op gaat spelen. Als je echter goede redenen aangeeft een laag bod te doen (vraagprijs irreeel, huis in slechte staat, ed) geef je al aan serieuze redenen te hebben.

Maar om je vraag te beantwoorden: Zij vragen 190, jij bied X, wat jij uiteindelijk wilt betalen ligt ongeveer in het midden, daar komt het globaal op neer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik sluit me aan bij bovenstaande, neem de prijs die het waard is, haal daar 20% vanaf en middel de prijs tot 10%
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De verwachting is dat de prijs van huizen 30% gaat dalen. Betaal je 20% minder, dan zit je dus nog altijd aan de hoge kan en zul je uiteindelijk een verlies moeten nemen. Je hebt dan wel woongenot gehad. Maar de lucht [die 30% moet uit de markt]