Kan er brand ontstaan als je kleren (nat of droog) op de verwarming legt die aanstaat ?

Toegevoegd na 5 minuten:
Verwarming (op aardgas)

14 jaar geleden
in: Wonen
25.9K

Antwoorden (6)

Dat zou kunnen, alleen is het afhankelijk wat voor een soort verwarming je hebt.
Op een gaskachel zal je kleding sneller vlamvatten dan op een radiator. Op een radiator kan het volgens mij niet eens vlam vatten.
En afhankelijk wat het materiaal is van de kleding.

Toegevoegd na 6 minuten:
Kleding over een lampenkap kan zelfs brand veroorzaken.
Heb ik zelf al eens meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet hij zo heet zijn als een strijkbout en dan zal het alleen schroeien. Zonder vlam kan het m.i. niet verbranden.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder vlam of vonk kan er wel degelijk vuur ontstaan.
amc
14 jaar geleden
Op een radiator? Hoe dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat het hier over een radiator gaat? Dat even terzijde ik doelde even op de vrij algemene misvatting dat er zonder vonk geen vuur kan ontstaan, dat is namelijk incorrect.
Nee kan niet... De ontbrandingsdrempel krijg je niet overschreden met een verwarming...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de verwarming eigenlijk niet; die wordt normaliter niet heet genoeg. Als dat wel gebeurt, heb je een groot probleem met je CV en bovendien een stikheet huis.
Ee nylon shirtje op een gaskachel kan ik je echter met klem afraden ; dat staat binnen mum van tijd i lichterlaaie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo wil je de verzekering aanspreken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel
NEE.!
Dan ontstaat geen brand.