Wat is goedkoper qua energie: een electrische stomer met stapelbare mandjes of twee stoompannen op het gas?

Ik stoom heel veel mijn groenten en aardappelen. Nu heb ik eigenlijk wel belang bij een electrische stomer waarin je alles tegelijk kunt stomen. Waarmee verbruik je meer energie(kosten), met een electrische stomer of met twee aparte stoompannen op het gas?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
5.6K

Het beste antwoord

Ik denk die electrische.... je gebruikt immers veel meer gas anders en dat kun je nu besparen. (2x pan op het gas)
Je kunt eens kijken hoeveel die electrische pan nodig heeft qua energie? Maar ik verwacht eigenlijk dat het een stuk goedkoper is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

En gas is duurder dan stroom.
Ik gebruik ook een stomer met twee mandjes opelkaar.Deze is te koop bij Blokker van het merk:Braun.
Een aanrader!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gas duurder dan stroom???? Heb je wel eens elektrisch je kamer verwarmd?? gas is vele malen goedkoper zul je bedoelen. Ja, op de rekening betaal je misschien meer voor gas maar in verhouding verbruik je daar ook veel meer van dan. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.
De vraag van Meander was...Wat is goedkoper qua energie
En mijn antwoord daarop was...of moest mischien anders geformuleerd worden
Stroom...want gas is duurder(om te koken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook niet persé. Over het algemeen is op gas koken goedkoper.
Ik heb een pan met meerdere stabelbare stoomrekken. (Sigg)
Die kunnen dus samen op 1 gas pit. (in ons geval...inductie)

Helaas is het nog niet zo dat die stoom pannen aan de buitenkant geisoleerd zijn....behalve uiteraard de bodem.

Is geen direct antwoord op je vraag uiteraar, maar geeft wel aan dat je ook kunt stomen op 1 gas pit.

Het vergelijk zou dan moeten worden: stomen op electra of op gas. Ik denk dat dan, met 1 pit, gas voordeliger wordt.