Hoe komt het dat mijn Cicas-palm bruine bladeren krijgt?

De Cicas palm is mijn favoriete plant, hij krijgt een keer per week water, staat niet te warm, niet in de volle zon. Ik ben er erg zuinig op en toch worden de onderste bladeren na verloop van tijd bruin. Hoe komt dit?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoel Cycas palm...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.6K

Het beste antwoord

mogelijk is de lucht te droog?
af en toe een douche scheelt misschien.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Palmen horen thuis in een vochtig klimaat en bijna altijd is de luchtvochtigheid in huis te laag, de ene palm kan daar beter tegen dan de ander
.
Palmen hebben maar een stam en een kop, van boven groeit hij aan en van onder gaat er blad dood.
Hoe slechter de palm het heeft, hoe meer blad er aan de onderkant bruin wordt.

Te droge lucht, te veel of te weinig water, te oude grond, te weinig daglicht of te kort dag licht, te veel kalk in het giet water, te weinig voeding, kunnen allemaal redenen zijn dat je palm extra veel bruine bladeren geeft.