Welk beestje heeft in jou huis de meeste kans op overleven?

Ik maak nogal onderscheid, een spin heeft bij mij een grote kans om gewoon buiten gezet te worden. Een vlieg of zilvervisje heeft gewoon echt pech dat ie bij mij in huis gekomen is wanneer ik 'm tegen kom. Die gaat eraan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*jouW huis

Het beste antwoord

Mijn kat en hond (zie profielfoto) mogen het bij mij in huis nog lang overleven. Voor de rest mag alles wat mij geen schade toebrengt (prikken of bijten) of niet gaat zitten waar ik ze niet wil hebben, blijven leven. En als ze wel ergens zitten waar ik ze niet wil hebben dan probeer ik ze gewoon buiten te zetten. Ik woon niet in Nederland en heb vaak Gekko's en hagedisjes binnen in huis. Nuttige dieren want ze eten insecten. Als ze niet te mager worden dan laat ik ze lekker in huis zitten, anders zet ik ze buiten omdat ze binnen dood gaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens wordt er iedere maand in huis professioneel gespoten tegen kruipende insecten zoals bijvoorbeeld kakkerlakken. Iedere 2 maanden wordt de tuin bespoten tegen mieren en teken. Dat is hier wel nodig (tropen), anders heb ik binnen de kortste keren de mieren massaal in de huiskamer lopen en worden mij hond en kat levend door de teken opgegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (24)

kittens! Die kan ik gewoon niet met de krant platslaan. Vind ik zooo zielig ;)

Bij geleedpotigen.. Lieveheersbeestjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond en vogeltjes :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he jij ook vogels en hond thuis +1
Het lieveheersbeestje, schattig om te zien. En zet ik keurig buiten op een plantje.

En muggen die gaan eraan.

Toegevoegd na 57 seconden:
Mijn papegaaien en honden die overleven het zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat leeft in mijn huis, daar ben ik lief voor..
Zo ben ik nu eenmaal....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat niet steekt of prikt of hinderlijk op je gaat zitten kriebelen. Muggen, vliegen en wespen hebben dus weinig kans, maar spinnen, huismijten en de kat maken een goede kans. In aantallen denk ik inderdaad de huismijt. We zijn er geen van allen overgevoelig voor, en ik ben niet het type om dagelijks de matras af te stoffen ,dus ik vrees met grote vreze....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lijkt wel een beetje op mij...
Spinnen en hooiwagens zet ik meestal ook buiten neer. Maar wespen, zodra die binnenkomen, achtervolg ik ze tot ze echt morsdood zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
killer! +1
Mijn huisdieren: oftewel mijn kat & vogeltjes.
Alle insecten gaan eraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn partner...

En ja, als ik die tegenkom dan gaattie eraan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
steekt ie ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Danielle1975... Nee dat doe ik...
@loes... Ja dat ga ik je niet vertellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahh.. ik vertel het niet verder :)
Spinnen vind ik leuk om te vangen en een beetje mee te spelen en dan buiten te zetten. Muggen vind ik vervelend, als ze me geprikt hebben ben ik zo boos dan sla ik ze dood (maar ik heb er moeite mee als ik niet boos ben). Wormen in de tuin vind ik leuke glibberdingen die hou ik nog altijd even in mijn handen om te bewonderen. Vliegen zijn moeilijk te vangen maar ik sla ze niet plat, ik maak er een sport van om ze uit het raam te jagen.
Verder jaag ik nooit zwerfdieren weg, ik heb mijn kat meegenomen (was een zwerver) naar mijn nieuwe thuisland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn bruine labrador!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinnen gaan naar buiten, alle andere vliegende beestjes gaan plat. Muizen brrrrr..... vallen zetten durf ik niet, stel dat ik dat beest eruit moet halen. Vergif vind ik zo zielig en voor katten is hier iemand allergisch, maar goed om een plaag te voorkomen geven we ze toch vergif, en nu maar hopen dat ik ze niet meer tegenkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond, een Labrador heb ik alles voor over. Voor hem ruim ik alle vlooien uit de weg en mijten en wat nog meer. Geld trouwens ook voor mijn kat. Dus die twee maken een hele goeie kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk alles dat niet tot het segment insekt behoort (uitgezonderd vlinders en lieveheersbeestjes). De rest gaat er onherroepelijk aan!.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er loopt nogal wat beestenspul in mijn huis en dan bedoel ik geen huisdieren.
Muggen,vliegen en spinnen sla ik plat.(ik durf simpelweg geen spinnen buiten zetten brrrr).Voor muizen en ratten zet ik een val puur omdat ik anders een hele plaag krijg.
Wespen,bijen,vlinders,slakken,kikkers en padden(echt waar)zet ik buiten.
De rest zoals pissebedden,torretjes,kevers laat ik gewoon lopen,die vinden hun weg naar buiten vanzelf wel terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn iguana
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kat heeft de meeste kans op overleven.
Verder ben ik niet echt het type om insecten dood te slaan.
Muggen worden door mijn kat doodgemaakt. En de rest mag gewoon blijven. Zolang ze mij maar niet in de weg lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik maak helemaal niks dood.
op m'n balkon zitten muizen, die ik de winter door help met graantjes en kattenbrokjes.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei.......hoe vinden de andere flatbewoners dat ? Of heb je een eigen huis met balkon ?
Muizen redden zich wel hoor ; voeren klinkt wel lief, maar lijkt me toch niet de beste manier om een plaag te voorkomen. Dat soort beestjes heeft een voortplantingssysteem dat helemaal past bij grote verliezen in de winter......
Rieneke1
14 jaar geleden
ik woon in een rijtjeshuis met balkon marleen.
ik sta al bekend als kattenvrouwtje, ik voer zomer en winter een stuk of 70 tortels, die muizen kunnen er wat betreft de buurt ook nog wel bij.
met vragen over hun dieren, of met een gewond vogeltje kunnen ze altijd bij me terecht, dat geeft weer wat evenwicht.
wat de muizen betreft, die voer ik al tientallen jaren, maar het loopt nooit uit de hand.
ik zie en voer ze ook alleen in de winter.
ik voel me er gewoon goed bij als ik dieren kan helpen, er zijn gelukkig ergere afwijkingen ;p
Ik vermoord alles wat in mijn huis leeft. Behalve mezelf natuurlijk. Soms heb je wel eens een stukje kaas dat net iets te lang ligt, dat het langzaam begint te kruipen. Dat vermoord ik dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan wanneer ik schoonmaak. Maar spinnen breng ik netjes naar buiten, maar die vieze zilvervisjes gaan d r aan, en muggen trouwens ook.
En die kelderbeesten dan? Of hoe heten ze ook weer o ja pissebedden, vind ik ook zielig om ze dood te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad de pissebedden breng ik ook naar buiten. Vaak ligt het er ook wel aan in wat voor bui in ben. Hebben de kinderen me te veel getreitert die dag dan moet een tor dat helaas met de dood bekopen. Heb ik erg goeie zin dan wil ik zelfs voor wesp nog wel eens de deur open zetten.
Mijn kat! Spinnen en lieveheersbeestjes gaan naar buiten. De rest gaat er aan. Doe ik het niet dat vreet m'n kat ze op. Mooi team he? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zijn mond houdt mag blijven, wie te luid gitaar speelt, domme K3 filmpjes bekijkt op you tube of televisie, die heeft pech, hij zit met een lijk, dat overleef ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
muizen,kan er niks aan doen,maar die gaan eraan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is het verschil tussen een vlieg en een spin theoretisch gezien dat je de een laat leven en de ander niet? Niks!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond! Soms is het een echte beagle, maar toch hoeft hij zich geen zorgen te maken!