Ik wil een muur behangen die gestuukt is , moet ik die eerst ergens mee behandelen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
19K

Antwoorden (4)

Volgens mij niet, maar omdat de ondergrond wellicht nogal zuigt, misschien eerst even voorlijmen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voorlijmen is de muur insmeren met lijm en dan 24 uur laten drogen.

Toegevoegd na 8 minuten:
NB. Er is ook specifiek hechtingsmiddel te koop bij de bouwmarkt. Maar controleer eerst even de zuigendew erking van de muur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor.

Zorg er wel voor dat je muur echt vlak gestuct is. Een paar zandkorrels kunnen onder dun behang al voor vervelende schaduw plekken & 'bergjes' zorgen. Plaats even een bouwlamp oid langs de muur. Dan zie je meteen waarje wellicht iets moet doen aan de muur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede zware behangerslijm moet voldoende zijn maar neem eerst een goedkoop behan zodat de muur nog kan na werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de muur goed is gestuct dan kun je er goed over behangen en hoef je ze niet te behandelen. Dat wil zeggen ze moet vlak en glad zijn. Is dit niet het geval, dan
behandelen met voorstrijk.Eventuele gaatjes of scheurtjes dichten met roodband. Daarna moet het wel lukken .
Sucses!