Waarom werkt de centrale verwarming niet met een luchtbel in de leiding?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Antwoorden (3)

Door de luchtbel is het volume met het water indrukbaar... Daardoor pompt de pomt niet goed rond, kan het water niet goed aanzuigen... Bij onderdruk kookt het water ter hoogte van de luchtbel meteen... Het systeem is daardoor niet optimaal werkend met een luchtbel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een luchtbel sluit de kringloop van water af waardoor het water kan niet meer doorstromen in je radiator. Dus in plaats van dat het water er in volle stroom langs gaat, sijpelt het net een beetje langs zo'n opstopping en werkt het dus niet meer. Omdat lucht naar het hoogste punt wil, zal het in je radiator (of een andere hoogste punt) willen blijven zitten en wordt het helaas niet door het water naar een gunstiger plek geduwd (bv naar je expantievat).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het water circuleert niet meer en dus wordt het water wel warm maar de lucht die er in zit niet..dus heb je maar half warme radiatoren..