Is hydrocultuur of Seramis wat voor mij?

Ik ben zo'n kluns die makkelijk een maand de planten vergeet water te geven. Zelfs de orchideeen begeven het.
Als ik het klaar krijg 1 keer in de maand water te geven is hydrocultuur of Seramis dan wat voor mij? En welke planten zijn daar dan goed voor geschikt (heb weinig licht) en waar kan ik dat kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.1K

Het beste antwoord

heb je al gedacht aan waterplanten, er zijn verschillende soorten die een grote sierwaarde hebben,je zet ze in een grote vaas met wat gekleurde pebbles of knikkers je vult de vaas met enkele waterplanten ,een keer per maand bijvullen en ze blijven mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Heb je al eens droogbloemen geprobeerd?

Droogbloemen lijkt mij een goede optie voor jou... en die hebben ook heel weinig licht en helemaal geen water nodig ook nog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Zolang je maar niet vergeet om ze elke dag geen water te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt... LOL...
Hydrocultuur planten hebben ook water nodig, netzoals planten in potten. Op een gekke manier zelfs beter: Als het water weg is, hebbend e wortels geen enkele bescherming. En omdat ze normaal altijd onder water staan, kunnen de wortels extreem slecht tegen uitdrogen. In een pot hebben plantenwortels altijd delen die redelijk droog zijn. Een weekje geen water kan dus ook minder kwaad.

Wat voor jou een goede zou zijn is een roos van jericho; een wortelloze woestijnplant die groeit als hij vochtig is, indroogt en dan weer maanden zonder water kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je wel eens aan kunstbloemen gedacht?
Vergen weinig licht en je hoeft geen water te geven....
Er is een rijke sortering van, o.a. bij Intratuin....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen groene vingers hebt en verrekte weinig interesse in planten en niet de minimale zorg kunt opbrengen die ze nodig hebben, moet je zéker niet aan hydrocultuur beginnen. Da's juist meer iet svoor echte liefhebbers. De kwaliteit van het water luistert zeer nauw, evenals het waterpeil, en de planten zijn erg duur in aanschaf, en natuurlijk hebben ze net als alle planten voornamelijk goed daglicht nodig.

Het meest geschikt voor jou lijken me zijden planten. Die zijn ook wel duur in aanschaf, maar gaan tenminste nooit dood, geven toch wat groen in huis en zien er tegenwoordig echt heel erg mooi en natuurlijk uit. Natuurlijk zie je ze ook niks groeien en verandert er niks aan, maar vermoedelijk is dat een euvel waar je wel overheen kunt kijken.

Een goede manier is één voor één gewoon je dooie planten vervangen door een mooi zijden exemplaar. Niet van de Wibra ofzo, maar een mooi imitatie groene plant uit het tuincentrum.

Oh, ze hebben wel wat onderhoud nodig ; één keer per jaar met zijn allen onder de douche om het stof er ui te wassen volstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ceramis zou inderdaad een aardige oplossing zijn maar langer dan een maand moet je ze echt niet zonder water laten staan want ook dan gaan ze het begeven. ER zijn echter genoeg makkelijke planten die best een tijd zonder water kunnen. Deze staan in de meeste tuincentra apart gepresenteerd. Zo zou je kunnen kijken naar planten van de "Eden Collection" hier zitten veel soorten in die langere tijd zonder water kunnen. Je zou wat vetplant achtige types moeten uitzoeken. Dit zjn dan wel kleinere planten mocht je iets groters willen zou een sanseveria ( weer helemaal hip) iets kunnen zijn of een Zamioculcas.
Succes met de aankoop en ehh, laat je niet verleiden tot kunst planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou cactussen nemen kunnen lang zonder water