Waarom zijn kunststof (voor)deuren zo duur? Ik betaal voor een voordeur bijna net zoveel als voor de hele bovenverdieping.. waar zit hem dat in dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
5.2K

Het beste antwoord

Omdat alleen de voordeur al drie keer zo veel kunststof heeft als de hele bovenverdieping. De voordeuren aan bepaalde eisen moeten voldoen. (lees brandwerend en inbraakproef) En omdat de voordeur veel meer aan slijtage onderhevig is doordat mensen in en uit lopen. En om het dan ook maar gelijk even over mijn specialisatie te hebben. De kunststof voordeur is veel lastiger te reinigen dan de kozijnen op de bovenverdieping...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kunststof lijkt me duurder dan hout. Er zit meer meteriaalbewerking in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat een kunstof voordeur moeilijker te maken is ,hij is niet alleen van kunststof maar van binnen zitten er metalen profielen in die ook met elkaar verbonden moeten worden om voldooende stevigheid te krijgen, de bewerkelijkheid die hier bij komt kijken maakt het zo duur,en daarom is zo'n deur dan ook veel zwaarder als een houten deur