Is het ontwerp van kranen wel goed?

De tegenwoordige kranen vind ik wel mooi maar waarom is de neutraal stand ( in het midden dus) van de handel altijd lauw water?
Meestal gebruik je koud. Nu moet je er steeds aan denken de handel eerst opzij te duwen.
Zou het niet beter zijn voor het energieverbruik als de neutraal stand koud water zou geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima idee. Ik heb dat ook al vaak gedacht. +1

Het beste antwoord

Ik ben het volkomen met je eens. Ik heb al vaak gedacht: wat een verspilling. Daarnaast ben je er nooit helemaal zeker van, of je toch niet per abuis de warme toevoeging heeft aangezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Net zoals bij conventionele kranen is rechts koud en links heet. Dan wordt het midden inderdaad lauw.
Bij veel kranen kun je de stand van de handel zelf instellen.
Misschien bij deze ook.
Haal de handel los (vaak een dopje loshalen en daaronder een schroef) en zet 'm in je ideale stand.
AWM
14 jaar geleden
Wat is er op tegen om de handel naar rechts te laten staan en alleen naar links wanneer je warm water nodig hebt? En natuurlijk terug naar rechts wanneer je klaar bent. Vergelijkbaar met de WC-bril die je als man (natuurlijk) weer omlaag doet na een kleine boodschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat gaat tenkosten van het mooie ontwerp