Waarom gaat een vlieg meestal op mijn lichaam zitten terwijl er ruimte genoeg is in huis?

Ik vind dat gekriebel zo irritant.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
29.3K

Het beste antwoord

Kleine dieren zoals insecten koelen gemakkelijk af. Vliegen zoeken daarom vaak de zon op om op te warmen, als er geen zon in huis schijnt zoeken ze dus een andere warmtebron, een mens bij voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt logisch

Andere antwoorden (4)

In huis zitten ze ook maar die kriebelen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wil gewoon even snuffelen. Net zoals een wesp of een hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat meestal wel meevalt. Een vlieg zit meestal ergens anders. Maar die enkele keer dat ie per ongeluk op jou land ipv op de lamp valt het jou op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vermoeden is, dat net als muggen vliegen ook worden aangetrokken door warmte en lichaamsgeur.

Wist je dat:
Afgezien van de hinder die vliegen veroorzaken, ze ook oppervlakken bevuilen en ziektekiemen kunnen overbrengen op mens en dier via de poten, monddelen, haren en uitwerpselen? Dit kunnen bacteriën zijn, virussen en andere schadelijke micro-organismen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldt dat niet voor elk insect? Vnl. de vliegende insecten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de meesten vliegende insecten zijn geuren en kleuren van belang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen ze ook iets goeds?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, insecten zijn naast o.a. bessen een belangrijke voedselbron voor vogels.