Waarom heeft een lieveheersbeestje een aparte geur.

Is het "bloed" of misschien een geur die hij uitscheidt bij gevaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
9.3K

Het beste antwoord

De onaangename geur die het leveheersbeestje verspreidt, is een afweerstof. Deze verspreidt hij om zijn vijanden af te schrikken,
Als je een lieveheersbeestje "pest" door zachtjes op hem te drukken dan produceert hij een gele vloeistof. Het heeft een onaangename geur en smaakt erg bitter. Vogels die een lieveheersbeestje oppakken proeven dit en laten hem dan soms weer vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, soms werkt het niet. Als kind vond ik wel eens een lieveheersbeestje. Dat pakte ik dan wellicht net iets te hardhandig vast - waarop het beestje die gele vloeistof uitscheidde, die inderdaad stonk. Ik dacht echter dat het bloed was. Ik dacht dus dat het lieveheersbeestje zwaar gewond was. Dus paste ik "euthanasie" toe door het echt dood te maken.

Andere antwoorden (1)

ieder dier en mens draagt een geur bij zich .
in de dieren wereld is het of voor verweer of om bv een partner aan te trekken !

in de mensen wereld gebeurd eigelijk het zelfde .
ruikt iemand niet lekker dan ga je er van af staan, heeft iemand een lekkere geur bij zich kan je er niet van af komen !