Hoe vang je vliegen in huis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
17.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een vraag waar iedereen wel antwoord op heeft.

Het beste antwoord

Mocht je ze op een vredige manier willen verwijderen: Zet ramen en deuren open en ga ze met een theedoek of handdoek achterna en dirigeer ze naar buiten. Sla in de richting van de opening. Het lukt niet om ze allemaal weg te krijgen, maar je hebt er toch een tijdje (paar uur) geen last van.

Mocht je ze op een niet-vredige manier willen verwijderen:
Het beste is ze laat in de middag achterna te zitten met een vliegenmepper of een oude krant. Laat in de middag, omdat ze dan trager zijn.

Muggen kunnen om diezelfde reden het beste 's morgens doodgeslagen worden. Maar beter is het deze op te zuigen, i.v.m. bloedvlekken op de muur en hun achterpootjes, die de wind voelen aankomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor het eerste gedeelte +1

Andere antwoorden (14)

Vliegen zoeken altijd warmte op en windvrij.
Als ze binnen zitten dan kan je even alle ramen en deuren open zetten en ze er uit jagen.
Een electrische vliegenvanger werkt ook prima, heel rustig tegen de vlieg aan houden en dood is de vlieg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brrr...ik heb het eens gezien bij mijn zus, een elektrische tennisracket, een blauwe knetterrende vlieg als gevolg :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar Loes, maar ze zijn wel dood, met een ouderwetse lijmstrip waar de vliegen aan plakken zijn ze soms nog dagen lang in leven.
Deuren en ramen even open zetten bij wind helpt natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die plakstrips vind ik ook helemaal niks, zo zielig als ze daar dagen zitten te worstelen :(
Ik vang ze met een glas..zie mijn reactie :-)
Lok ze eerst naar binnen, bijvoorbeeld met een lekker stukje rottend vlees of zo, en sluit dan alle deuren en ramen. Zo vang je vliegen in huis.

Maar wat moet je er in vredesnaam mee? Wilde je gaan fokken of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gouwe handel!
Niet voor je antwoord maar voor je humor+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk....>+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk gevonden :-) +1
Een stroopstrip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb 2 weken geleden gewone ouderwetse vliegenvangers gekocht (Blokker of Wibra of zo). Van die plakkerige dingen dus. Geen last van vliegen meer, maar het is natuurlijk geen fraai gezicht al die vastgeplakte lijken.
14 jaar geleden
koop een paar katten en je huis is insect vrij (uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb 10 katten én dáárdoor geen mínder vliegen, maar wel geen muizen méér
koop gewoon een spuitbus vliegendood en gebruik dit als je even weg gaat een half uur is voldoende als je thuiskomt is het ramen open en stofzuigen en je bent er vanaf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ouderwetse vliegenstrips zijn redelijk succesvol, omdat ze de indruk wekken dat vliegen er lekker op zitten te smullen in plaats van dood te wezen.
Overigens wordt de gemmidelde vlieg niet ouder dan vijf weken, dus als je dit geduld op kunt brengen...
Gelukkig maar trouwens, want als een paartje vliegen en hun nakomelingen ongestoord hun gang zouden kunnen gaan, was de aarde binnen een half jaar bedekt met enkele meters dikke laag vliegen. Gelukkig liggen overal insecteneters op de loer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de blauw/paarse lamp aan staat worden hier sinds 3 dagen nog maar 1 vlieg per dag geëxecuteerd met 220 volt. Maar hoop deze week eindelijk weer een nieuw koolstoffilter te kunnen plaatsen in mijn climatcontrol, zodat die weer aan kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt vliegen vangen met haarspray,ze kunnen niet meer vliegen en vallen op de grond.
Of een bakje met water en hele kruidnagels erin, gegarandeerd geen vliegen meer in huis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
electrische vliegenmepper, want mijn kat (die sul, laat ze gewoon allemaal leven hoor alle insecten trouwens. daar maakt ze zich niet zo druk om) dus dan kun je zo`n racket (zo noem ik hem) van o.a. HG kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon vangen, met een glas...
Vanaf de achterkant v.d vlieg.
Zo vang ik vliegen in huis, iedereen lacht me uit, maar ik ben de enige die het voor elkaar krijgt..hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Lieve hemel, daar zal je dan wel een dagtaak aan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee jôh, ik heb nooit vliegen in huis, en als er eens een zit, heb ik hem zo gevangen.
Het is gewoon een sport, echt, probeer maar eens, werkt verslavend! :))
Sinds kort heb ik vleesetende plantjes in de kamer staan. Werkt echt en nog leuk ook!
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem 10 spinnen in huis , en je hebt er geen last meer van.

maar mij lijkt het beste om vliegenspray of de ramen open te zetten.

als je genoeg tijd het kun je goedkope oplossing nemen om ze met een glas te vangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou bij 'n tuincentrum een venusvliegenvanger of bekerplant aan kunnen schaffen. Nadeel is dat ze vliegen lokken met een geur die er ook voor zorgt dat er meer vliegen je huis binnenkomen.
Wellicht verstandiger ze met een goeie hor buiten te houden.