Hoe krijg je benzinevlekken uit Vietnamese natuursteen ?

Eerst kaarsenvet gemorst op het terras buiten en de vlekken waren groot. Ik had gelezen dat je dat met benzine moest behandelen maar de vlekken zijn nog veel groter en het is dus verergerd. Mag ik daar met eau de javel op schrobben ... ?

14 jaar geleden
in: Wonen
3.2K

Het beste antwoord

Ik weet zo niet hoe poreus de 'Vietnamese natuursteen' is. Maar als dit mee valt zou je een hogedruk kunnen overwegen. Maar hou er rekening mee dat de benzine al fataal kan zijn voor de natuursteen. Aangezien natuursteen op zich al kwetsbaar is voor invloeden van chemicaliën raad ik je af om welk chemisch goedje dan ook te gebruiken. Dan kan je namelijk je terras opnieuw laten leggen als je van de vlekken af wilt...

Laat je even adviseren door iemand die verstand heeft op betrekking van natuurstenen om te kijken, waarmee je de vlek(ken) kunt behandelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan eens proberen met Waspoeder en warm water, daarna met de hoge druk naspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij automaterialen verkooppunten zijn er speciale oplos(omzettings)middelen te koop waarmee je gemorste olie en brandstof omzet in een poederwat je zo weg kunt vegen.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen met groenezeep,groenezeep is namelijk een produkt uit lijnolie gemaakt, en gekookte lijnolie 50% vedrdund met terpentine wordt namelijk gebruikt om natuur / hardsteen op te knappen cq onderhouden.Dus het hele terras goed met groenezeep schrobben.
Het terras zal wel iets donkerder (mooier)worden!
Succes