Welke plant tegen muggen op je kamer?

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.milieucentraal.nl/pagina.aspx?onderwerp=Muggen

Want hier staat dat plantjes niet helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Antwoorden (5)

Citroengras, Pepermunt, Lavendel, Rozemarijn, Kattenkruid.

Extra voor buiten: Eucalyptus en Goudsbloemen.

Toegevoegd na 33 seconden:
Zie deze link: http://dier-en-natuur.infonu.nl/bloemen-en-planten/7655-planten-die-muggen-wegjagen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En werkt dat echt? Dan ga ik ze allemaal kopen ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik goeie ervaringen met de Citroenplant en lavendel. Maar je hoort er inderdaad tegenstrijdige verhalen over. Ik ben benieuwd of Ed nog even reageert, zijn mening waardeer ik altijd zeer als het om natuur- en plantenvragen gaat :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen met de citroengeranium heb ik redelijke resultaten.
Zo af en toe even tegen de geranium tikken en je hele kamer ruikt er naar.
Probeer eens zo'n olie verdamper waar je enkele druppels olie in doet, het gaat er om dat de kamer niet naar mens ruikt, heb hier zelf geen ervaring mee, maar bedenk dat hier ter plaatse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook een Venusvliegenvanger aanschaffen. Die van mij eet vooral vliegen, maar toch ook wel muggen zo nu en dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruud, de muggen die binnen komen denken maar aan een ding, ik ruik mensen!!!
Vliegen die binnen komen denken ik ruik venusvliegenvanger.
De grootste vijand van muggen is de ricinusplant (of de wonderboom). Met zo'n plant voor de deur of het raam hoef je niet bang te zijn voor muggen. Als er kinderen in huis zijn, moet je wel voorzichtig zijn met deze plant. De zaden zijn zeer giftig.
Een paar andere middeltjes om de muggen op een afstand te houden: een paar druppels citroenolie of lavendelolie op je hoofdkussen. Een doorgesneden citroen naast je bed.
Tocht jaagt muggen de deur uit. Een poosje de ramen en deuren tegen elkaar open zetten en de muggen zijn spoorloos verdwenen.