Wat zijn de gebruiken bij de oplevering \ sleutel overdracht van een nieuwbouw woning?

Binnenkort wordt onze woning opgeleverd en ik vraag me af wat dan de gebruiken zijn.

Ik bedoel een etentje of iets voor de bouwvakkers etc

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.9K

Het beste antwoord

Je wordt rondgeleid en krijgt een lijst van items die er behoren te zijn, jij controleert dat en je zet een handtekening als je het ermee eens bent... Op een dergelijke manier zal dat gaan...

En een etentje voor de bouwvakkers, dat had je al veel eerder moeten doen, ver voordat het af is, dan had je daarmee de kwaliteit van je huis kunnen verhogen, want dat etentje was dan zijn geld in goud wel waard geweest...

Lekker hè een nieuw huis en weer opnieuw beginnen, een nieuw verleden opbouwen samen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nog niet. Maar vraag wel telefoonnummers of email-adressen.
Richt eerst je huis in, en nodig ze uit voor je house warming party. Maak je geen zorgen voor toestanden met je vrienden, ze gaan toch apart zitten. Sla 1 krat bier in voor elke twee bouwvakkers.
Doe dit allemaal alleen als je tevreden bent over wat ze gebouwd hebben.
AWM
14 jaar geleden
Ik kan me niet herinneren dat wij een etentje voor de bouwvakkers hebben gegeven. Of het moet een woning zijn die je hebt laten bouwen. Wat wel heel belangrijk is om je huis na te laten kijken (wij zijn lid van vereniging eigen huis die je ten alle tijden bijstaat) op eventuele gebreken. Wij hadden bv op de badkamer dat de vloertegels "hol"waren. Er zat niet genoeg specie onder, met als gevolg dat er tegels gingen scheuren als je er op liep. Hier hebben we een heel gedoe mee gehad. Je kunt het ook horen als je er met een pen of zo op tikt, dan klinkt het hol. Wat misschien wel leuk is om kennis met je nieuwe buren te maken en ze uit te nodigen voor een avondje als je klaar bent. Een goede buur is beter....
Veel geluk in de nieuwe woning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van wat jij beschrijft ken ik niet. Maar ik moet wel zeggen dat wij al ruim 20 jaar een koopwoning hadden. We hebben 2 jaar terug binnen 3 maanden kunnen verkopen. We wonen nu even in een vijf kamer apartementencomplex omdat we nog niks hadden gevonden. We wonen (huren) wel schitterend hoor op 13 hoog. Maar, het begint ons toch weer te krielen, we missen toch wel ons tuintje..Dhus het zal er een dezer dagen wel weer van komen.
Heel veel geluk in je nieuwe woning, en laat je niet overdonderen door alles.
Gr. Loes