Moeten paastakken in het water worden gezet, of kunnen ze droog de vaas in?

Ik heb dit jaar voor het eerst paastakken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
123.1K

Het beste antwoord

Wilgen? Of kersenbloesems?

Hoe dan ook, water is wel beter. Dan kunnen de knopjes wat gaan uitlopen en blijft de bast mooi strak en glimmend om de takken staan.
NB: als het wilgentakken zijn, krijgen ze wortels. Je kan ze dan zo ergens in de grond zetten. Groeit er een wilgje uit op :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Paastakken moeten in het water. Dan lopen ze nl. uit anders verdrogen ze.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze hebben wel water nodig. Hoeveel verschilt van soort tot soort, maar het is verstandig altijd te zorgen dat er een laagje water in de vaas staat waarvan ze kunnen drinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan allebei, maar droog is prima want ze staan er toch maar tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze kunnen droog de vaas in maar ik zou er wel wat water bij doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan ze zowel droog als met water neerzetten. Als je de takken wilt versieren en daarna gewoon weg wilt gooien. Wil je deze takken laten wortelen kan je ze in water zetten.
Hierna kan je ze inderdaad planten maar let op deze takjes kunnen enorme snelgroeiende bomen worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Echte takken in het water..Dan lopen ze mooi uit...staat leuk. Ik vind dat mooi,dat frisse groen.
een jaar geleden