Kan ik water uit de wasdroger gebruiken om de planten water te geven, of is het zo vervuild dat ik het beter weg kan gooien ?

Voor mijn 'gevoel' is het zacht water.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
23.7K

Antwoorden (6)

Je kunt het gewoon gebruiken om de plantjes water te geven. Het is gedestilleerd water.
Als je een stoomstrijzer hebt is het daar uitstekend bruikbaar voor.
Drinken zou ik het niet...
AWM
14 jaar geleden
Dat is juist heel schoon water, omdat het gecondenseerde waterdamp is. Ook heel goed voor het strijkijzer om verkalking te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is gedestilleerd water. Zeer zuiver, tenzij je wasdroger vervuild is, maar dat is niet waarschijnlijk.

Je kunt het drinken, maar het zal smerig smaken, omdat het zo ontzettend zuiver is dat het nergens naar smaakt.

Je kunt het goed gebruiken voor je strijkijzer, om je accu bij te vullen, of om je overige auto-vloeistoffen bij te vullen.

Je kunt er ook je planten (binnen of in de tuin) mee water geven. Maar je binnenplanten hebben er, behalve dat het water is, niets aan - er zit geen enkele voedingsstof in. Dus als je geen voedzame aarde in de potten hebt gedaan, moet je bjimesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker is het water uit de wasdroger zacht, er kan immers geen kalk meer inzitten.
Maar of dat ook zo is met restanten van waspoeder of wasverzachter betwijfel ik.
De was die er uit komt ruikt duidlijk nog naar zoiets.
Deze wasproducten zijn wel degelijk schadelijk voor planten en ook voor het bacterieleven in de potgrond.
Zeep immers doodt bacterien!
Vang regen water op om ze water te geven daar zijn je planten je zeer dankbaar voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter geef je water uit de sloot, zeker voor de tuin. Of uit de regenton, als je die hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan met dit water wel een sopje maken om te stoffen. en een keer je planten mee te doen kan ook hoor.