Zijn er in Duitsland ook kwaliteit supermarkten net zoals bij ons de Albert Heijn er is?

Of iig andere supermarkten dan Lidl, Aldi en Netto?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
16.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben in Hessen op vakantie geweest op een kleine camping en daar wisten de eigenaars al dat die Hollanders hoge eisen hebben. Er was daar idd een aldi en nog een winkel maar wij konden daar gewoon heel veel dingen niet vinden. Het assortiment is gewoon niet zo groot (behalve in toetjes).
Cryofiel
11 jaar geleden
Waar in Hessen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drie jaar geleden een km of 30 ten noorden van Fulda
Cryofiel
11 jaar geleden
Dan zat je dus in het gebied waar Globus en Karstadt actief zijn - zie mijn antwoord.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Heb je hoge eisen als je niet in een tokkiesupermarkt C-merken uit kartonnen dozen wil graaien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat een vreemde vraag , natuurlijk zijn er goede supermarkten en die vind je in elk klein dorpje. Neen Appie zul je er niet vinden, maar is die zalig makend? Maar meneer ItisIleCler bij welke Aldi c.q Lidle komt u. Ik kom er elke dag maar ik graai niks uit een doos, het staat keurig op schappen zowel bij de ALDI als bij de LIDL. En de tokkiessupermarkt welke is dat dan wel? Wat ik ervan weet liepen en lopen deze mensen nog immer bij de voedsel- bank en die mensen komen er niet omdat ze het zo leuk vinden, toch?
Nitwitje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@nitwitje, ik kan je verzekeren dat je "goede" supermarkten in Duitsland niet in elk dorp vind, laat staan elk klein dorp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een rare vraag! Het lijkt wel of je aandelen bij Albert Heijn hebt... Albert Heijn verkoopt net als de meeste supermarkten hier echter meer vulling dan voeding, dus wat bedoel je met kwaliteit? De Duitse consument schijnt echter wel bewuster te zijn, wat betreft hetgeen ze in hun mond willen stoppen...
Als ik aan de grens zou wonen, zou ik liever in Duitsland naar de supermarkt gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@cocan, de meeste mensen hier snappen wel wat ik met kwaliteit bedoel ;)

Het beste antwoord

Duitsland kent wel degelijk kwaliteitssupermarkten.

Neem bijvoorbeeld Globus. Enorm groot, het doet bijna Amerikaans aan. Veel gewone spullen, maar juist omdat ze zo enorm veel vierkante meters hebben, vind je in het enorme assortiment ook producten van echt hoge kwaliteit. De eigen slagerij levert vlees dat je in Nederland nauwelijks kunt kopen, zeker niet voor die prijs. Hetzelfde geldt voor de eigen bakkerij. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, en ze weten waar ze het over hebben.

Een ander voorbeeld is Karstadt. Veel Nederlanders denken dat dat een soort warenhuis is, waar veel kleding wordt verkocht en ook nog wat elektronische apparaten; zeg maar een soort V&D. Maar ze hebben ook een supermarktafdeling, die vaak onder de naam Perfetto opereert. Meestal vind je die in de kelder. Daar moet je moeite doen om iets van gewoon gemiddelde kwaliteit te vinden: bijna alles is er van echt zeer hoge kwaliteit. Groenten, fruit, vis, vlees, wijn, specerijen, pasta, noem het maar op: allemaal prima spul, echt een aanrader.

Ga je echt voor de kwaliteit, kies dan voor Karstadt (Perfetto). Hecht je ook veel belang aan een zeer uitgebreide keuzemogelijkheid, kies dan voor Globus.

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat laatste stukje zou zo in de reclame kunnen :p (ik heb de reacties gelezen) Is het dus zo dat alleen in deze 2 plaatsen die winkels te vinden zijn, of in heel duitsland? Bedankt iig voor je antwoord :)
Cryofiel
11 jaar geleden
Eh - welke twee plaatsen?
ItisILeClerc
11 jaar geleden
kennelijk denkt rena dat Karstadt een stad is
Cryofiel
11 jaar geleden
Oh, op die manier! Globus en Karstadt als plaatsen in Duitsland! Rena, klik eens op mijn twee links. Dan kun je zien dat Globus en Karstadt winkelketens zijn. Op de beide sites kun je ongetwijfeld vinden in welke plaatsen ze vestigingen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan het antwoord van Cryo onderschrijven.
Prima supermarkten.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@itesileclerc, goed opgemerkt :p @crofiel, ik was iets te vlug met reageren ;) maar nu is het helemaal duidelijk. Dank je :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord :)

Andere antwoorden (5)

In Duitsland heb je o.a. de volgende supermarkten. Over kwaliteit valt natuurlijk te twisten, niet iedereen vindt AH altijd beter dan bijv. Lidl of Aldi.

Duitsland

Aldi (Aldi Nord en Aldi Süd)
Edeka
Extra
Familia
Hit
HL-Markt
Kaiser's
Kaufland
Krone
Lidl
Marktkauf
Minimal
Netto
Norma
Penny
Plus
Real
Reichelt
Rewe
Safeway
Sky Markt
Tengelmann
Tip Supermarkt
K&K - Klaas & Kock
Neukauf

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben veel bij Penny, Rewe en Edeka geweest, en kan bij allemaal prima artikelen vinden. Niet alles, maar dat geldt voor elke winkel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Penny is op geen enkele manier vergelijkbaar met het niveau van AH. ReWe heeft een goede kwaliteit, maar de winkels zijn vaak een stuk kleiner dan bij ons een AH is. Kaufland kan zich qua formaat wel meten met AH, maar ik vind de kwaliteit niet altijd even goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De penny hadden we ook nog ja :)
Kaufland dacht ik dat het een doe-het-zelf zaak was :p Maar dat er zoveel waren wist ik niet. Is de plus daar te vergelijken met de plus bij ons? Bedankt iig voor je antwoord.
paulus811
11 jaar geleden
Het assortiment is sowieso vaak anders dan bij ons. Voorgesneden groentes kennen ze bijna niet, laat staan Chinese, Italiaanse, Thaise etc etc groentemixen. Verse vis kun je ook bijna overal vergeten, behalve in Noord Duitsland. Buitenlandse spullen zoals bij ons meterslange stellingen met ketjap en allerlei Aziatische kruiden hebben ze ook niet. Daarentegen wel veel zuivel, broodsoorten en drank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn toevoeging betekent niet dat de 3 genoemde winkels van dezelfde kwaliteit zijn als de AH, maar dat je naar mijn mening in elke supermarkt wél kwaliteits-artikelen kan vinden. Soms kom je verrassend goede produkten tegen zelfs :-).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@paulus, apart dat zij dat allemaal niet hebben. Er zullen dan ook wel veel Duitsers hun boodschappen over de grens doen denk ik.
paulus811
11 jaar geleden
Ik heb het wel eens aan Duitsers gevraagd (vergelijkingen trekken tussen Nederland en Duitsland is nu eenmaal een favoriet onderwerp als je in gesprek bent met elkaar), maar ik begreep dat Duitsers niet van voorgesneden groenten houden. Ze zullen het dus niet kopen. En dan komt het ook niet in de winkel. En bij ons zit in ieder dorp een Chinees restaurant, in Duitsland vind je ze hooguit in grote steden en meestal van bedenkelijke kwaliteit. Ze zijn buienlands eten dus niet zo gewend als wij. En vis houden ze wel van, maar ze hebben vrijwel geen viswater, zoals wij het IJsselmeer en de Noordzee hebben en al het water rond Zeeland. En in het viswater dat er is, wordt meestal forel gekweekt.
In Duitsland zijn de supermarkten niet te vergelijken met de Albert Heijn. Qua service, kwaliteit en assortiment is de AH ze allemaal de baas.

Duitsers zijn daar ook niet zo jn geinteresseerd. Het moet goedkoop en veel.

Als ik toch een supermarkt moet noemen, dan komt ReWe een beetje in de buurt. Ook Kaufmarkt is goed, maar die hebben vooral veel van hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is dan niet zo dat het personeel met electrische pompwagens met dikke paletten erop je naalden onder je hakken vandaan rijden en dat alles in dozen zit met een slecht zicht op de prijs? Bedankt voor je antwoord.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Heb je het nou echt over de Albert Heijn? Service, kwaliteit en assortiment? Want dat klinkt niet als AH :-) Lege vakken en flut aanbiedingen, dat klinkt meer als AH.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heervoldemort, van waar die uithaal naar de AH??
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou, de laatste tijd (zeg gerust 2/3 jaar) is het iedere keer raak bij AH. De vakken zijn leeg. En dit komt door het "nieuwe" bestel systeem. Ik was vandaag bij AH, 4 soorten wasmiddel, leeg! Bakproducten, ongeveer 10 lege schappen. Energy drink en sport drankjes. Bijna alles was op. En dat vind ik dus echt slecht. Ga maar eens bootschappen doen, en dan de lege schappen tellen. Dit is trouwens ook zo bij C1000. En ik stoor me daar mateloos aan. Zeker bij een winkel als AH. De supermarkt der supermarkten. Als ik bij de Jumbo of met name de Plusmarkt kom is er gewoon niet zo veel leeg. En ik begrijp niet waarom AH dat niet kan. En dat AH er ook niets aan doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de supermarkten van Rewe en Marktkauf zul je inderdaad minder snel van de sokken gereden worden. Het is niet met de Aldi of Lidl te vergelijken. Bij de AH grijp ik nooit mis. Zal wel aan de vestiging liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;Lege vakken en flut aanbiedingen, dat klinkt meer als AH. Mee eens! Gisteren nog naar de AH, had zes producten nodig en heb er uiteindelijk maar één! kunnen kopen. De overige vijf producten waren op of ze hadden het niet in hun assortiment. Twee kassa's open met elk minstens 10 mensen in de rij en dat terwijl er heel wat winkelpersoneel aanwezig was. Twee klanten uit de rij liepen boos weg, en riepen nog dat het bij de Aldi beter gaat. En dit was niet éénmalig, komt helaas vaak voor. Service, kwaliteit en assortiment? Jumbo!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou ja, die rijen bij de kassa stoor ik me niet aan, bij Aldi gaan de rijen vaak snel, maar de kassiere gooit met je fruit... Ik heb lang genoeg bij AH gewerkt om te weten dat er niet altijd iemand kan bij draaien. En dan kan er veel personeel zijn, maar niet iedereen kan kassa draaien. Bovendien...als iedereen naar de kassa gaat, is er weer niemand op de winkelvloer, en worden de mensen daar weer boos over. Maar die lege vakken, daar erger ik me KAPOT aan. AH vloeibaar kleurwasmiddel, grote fles uitverkocht. Perla voordeelzak extra dark roast, uitverkocht. Lipton russian earl gray uit het assortiment. Dreft extra dry spoelglans uit het assortiment WC-eend met bleek, uitverkocht. Rundergehakt, bruin verkleurd of uitverkocht Dreft vaatwas tabletten met citroen grote zak, uitverkocht.... Word je toch flauw van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de lange rijen stoor ik me ook niet echt aan. Maar als die rijen zo lang zijn dat de klanten op een gegeven moment tussen de winkelschappen moeten staan en daarbij ook nog het winkelende klanten in de weg staan vraag ik me toch even af of ik wel in de AH sta. Bij de Aldi heb je lange rijen ja, gaan ook redelijk snel. Ze gooien met je fruit, toetjes etc. Maar mensen gaan ook naar de Aldi voor de prijs en niet echt voor goede service. Grappig die lijst. Pak even die van mij erbij;
Geleisuiker speciaal, uit het assortiment
Volle kwark, uitverkocht
......
...... grapje, maar je wordt er idd flauw van.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
hehe als ze met de toetjes gooien, kan me niet schelen, als zij het slopen, betaal ik het niet :-D Maar fruit word beurs, en dat zie je thuis pas. AH is gewoon niet meer wat het geweest is. Ik ga er eigenlijk alleen nog naar toe voor de zelfscanner. Dan kan ik lekker makkelijk bootschappen doen...en die lange rij bij de kassa? Geen last van :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi, gooien met fruit :p Ik snap de frustraties, maar ook ik ga elke zondag naar de AH en heb nergens last van eigenlijk. Misschien omdat ik mijn vaste route en vaste producten daar heb, ik weet het niet, maar iig wel handig met de zelfscanner. Vooral zondag middag om 16:00 uur als de AH net zijn deuren opent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk echt dat het per filiaal van AH zal verschillen. Als ik ga kijken naar de filialen bij mij in de buurt, dan is er altijd voorraad en grijp ik nooit mis. Terwijl ik er toch met regelmaat kom. Bij de Sanders en de Plus grijp ik vaker mis. De Jumbo trouwens ook, maar daar kom ik in principe alleen zaterdagmiddag - en dat is natuurlijk vragen om problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oo wij hebben helemaal geen zelfscanners. Wat lopen wij achter hier in Apeldoorn zeg!
Ik vind de kwaliteit in alle supermarkten zeker zo geod als bij AH, maar elke keer als ik in Duitsland ben, kijk ik uit naar de gespecialiseerde delicatessen zaken en vooral de bakkerijen die ik niet te vergelijken vind met nederland.
Ik vind ook dat jun verpakte spul beter is dan Nederlands blikgoed. Hierbij niets kwaads over AH. Samen met Aldi zijn dit mijn twee winkels in NL.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring is dat de Aldi in Duitsland behoorlijk goede kwaliteit levert en veel keus heeft; naar mijn mening beter dan Albert Heijn. Je moet dan wel wat verder Duitsland in, dicht bij de Nederlandse grens is de Aldi ongeveer zoals in Nederland qua sortering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Duitsland heb je ook idd de Lidl en Aldi, maar ook Rewe en diverse andere supermarkten.. Ligt een beetje aan welke regio je bent in Duitsland