niet echt. Het principe van de koopzegels is eigenlijk dat jij geld 'leent' aan de ah en zei geven jou dan bij een volle kaart het bedrag van de zegels + een paar euro terug. Je kunt het zien als een winst wanneer mensen hun volle spaarkaart niet inleveren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigelijk verdienen ze er aan. Dit komt omdat die 10 cent die jij betaald voor één zegeltje op de rekening van de Albert Heijn komt. Op de rekening krijgt Albert Heijn rente. Omdat jij (eigelijk) 490 zegeltjes moet hebben om het boekje weer in te leveren (het kan ook bij een half boekje of minder) heb je dus eigelijk 490 x 0,10 = 49 euro op de rekening van Albert Heijn gestoort waar dus de Albert Heijn rente over krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook het feit dat je weer eerder naar de Albert Heijn zult gaan dan naar de andere supermarkt in het winkelcentrum, omdat je bewust of onbewust dat boekje vol wilt krijgen, maakt dat de Albert er winst op maakt. Dan zijn die paar euro die ze je cadeau doen te verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een bekend gegeven dat een percentage van de zegels verdwijnt waarvoor wel reeds betaald is.
Dat is pure winst voor AH.

Toegevoegd na 9 minuten:
Gat geldt ook voor geld (bankbiljetten etc )ook, er moet zelfs bijgedrukt worden om dat te compenseren.
Het is winst omdat over het verloren gegane geld (bedrag) wel allerhande afdrachten hebben plaatsgevonden.
Zo verdwijnen er allerhande waardepapieren waar reeds voor betaald is, postzegels trienkaartje en noem maar op.
Voor de leverancier die die diens had moeten uitvoeren is dat winst.
Ik heb dan ook nooit begrepen dat postzegels en strippenkaaten, als ze duurder werden, de oude ongeldig werden, je had reeds voor de dienst betaald en het uitstellen van het afnemen van die dienst was dus ((rente en inflatie)winst
Alle spaarsystemen houden rekening met het verdwijnen van een deel van de aantoonbewijzen van verworven rechten,
zo worden bijvoorbeeld (vlieg)reizen overboekt, men houdt dus domweg rekening met deze vorm van winst en deze wordt op oa. bovenstaande wijze verzilverd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk, dat doen ze al jaren.

mijn moeder en met haar (bijna) alle huisvrouwen hadden volle boekjes in de keukenla liggen, die het hele jaar gespaard werden en tegen december ingewisseld zodat er geld was om de dure
12e maand te betalen!

maar al die tijd dat de boekjes bij iedereen in de la lagen, kon ah rente trekken of andere "leuke" dingen doen met het geld dat er voor betaald was.

en als je denkt, nou die paar tientjes… denk dan maar iets groter…!