Sinds wanneer en waarom is "Superstar" het winkeltje opgezet voor en door leerlingen van het ROC Zadkine te Rotterdam, Teilingerstraat, gesloten ?

Winkeltje was te betreden op vertoon van een pasje, dat alleen werd vergeven op bewijs van toestemming voor toegang bij de Voedselbank.
Superstar was bedoeld voor mensen die een bewijs van deelname hadden voor de Voedselbank, om daar bepaald voedsel zoals brood, groente, kruiden en ook sommige kruidenierswaren voor een klein prijsje te kunnen kopen.
De leerlingen runden de winkel, onder begeleiding/toezicht van docenten, om werkervaring op te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1.2K

Het beste antwoord

Er waren te weinig klanten. Hier kun je meer lezen over de problemen:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/10-03-2008/te-weinig-klanten-minima-supermarkt
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/2131281/2008/03/10/Een-supermarkt-zonder-klanten.dhtml

Beide berichten uit 2008, en daar valt tussen de regels door te lezen dat die winkel dicht zou gaan. De winkel zal dus ergens tussen 2008 en 2012 gesloten zijn. Dat 'ie dicht is, is wel zeker, want het Zadkine heeft een zeer uitgebreide site, met b.v. ook veel links over alle soorten van samenwerking. Als Superstar nog zou bestaan, dan zou dat ergens te lezen moeten zijn, en dat is niet het geval.

De bedoeling was een soort voedselbank en praktijkervaring voor studenten te combineren.
Hier is meer te lezen over het waarom:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/02-10-2005/supermarkt-voor-minima-geopend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord ! uit de praktijk weet ik dat als mensen zich zelf aanmelden er zeer moeilijk gedaan werd!
een jaar of anderhalf/twee geleden kwam ik daar zonder pasje langs en werd geweigerd...: 15 euro per maand te veel ontvangen, geen voedselbank, geen superstar... en ik lees over klanten in dikke bmw's .....!