Hoe groot is de hemel?

Ze zeggen dat iedereen (nou ja bijna iedereen) die sterft naar de hemel gaat. Per dag sterven er wereldwijd 155.000 mensen. Op jaarbasis is dat iets meer dan 56 miljoen.

We bestaan al heel wat jaartjes dus verblijven al die overleden mensen in de hemel of "verdwijn" je op een gegeven moment?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (6)

Nee, je verdwijnt niet, de hemel is eeuwig. Maar inderdaad sterk overbevolkt. Er is een Engelenpartij die steeds populairder wordt met de slogan 'VOL IS VOL".
De nieuwkomers worden beschouwd als 'gelukzoekers'.
En dan raakt het geluk in de hemel ook een keer op.
En aangezien de hel ook tot de nok toe vol zit, denken ze erover de mensen terug te sturen naar het land van herkomst. En dat is nog zo gek niet...
AWM
14 jaar geleden
Ligt eraan wat er in het bestemmingsplan staat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hemel is net zo groot als je fantasie... Alle mensen die overlijden verdwijnen fysiek, maar herinner jij je niet een van die overledenen? Waar is die overledene die jij je nog herinnert nu dan? Juist ja in je herinnering, in je fantasie... Nou zo groot is de hemel, zo groot als je fantasie... Ben jij misschien wel een overledene vergeten die je voorheen ooit wel kende? Juist ja, die is niet meer in de hemel, want jij bent die vergeten...

De hemel is zo groot als je fantasie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Openbaring van Johannes geeft wel een aantal (ik dacht 400.000). Het is in elk geval het cijfer waaraan Calvijn zich in eerste instantie hield. De hemel is dus niet eindeloos toegankelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hemel is zo groot als je hem zelf maakt. Als je een hemel helemaal voor je zelf wilt, dan krijg je dat. Als je een hemel met al je dierbaren wilt, dan krijg je dat ook. Dat is mijn opvatting tenminste.
De hemel is wat je er zelf van maakt, of wil maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de capaciteit van de hemel is gelijk aan het aantal aflaten dat de paus verkoopt. (maar die waren al uitverkocht ergens aan het einde van de middeleeuwen).
ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag