Naar welk materiaal noemen toekomstige archeologen onze tijd?

In de archeologie onderscheidt men de steen-, koper-, ijzer-, bronstijd vanwege het belangrijkste materiaal dat voor gereedschap, wapens, sieraden en beelden werd gebruikt.

.. even aangenomen dat men een materiaal gebruikt, dat hoeft natuurlijk niet. Ik vraag me dus eigenlijk af welk materiaal we nu veelvuldig gebruiken voor voorwerpen die men over duizenden jaren zou kunnen opgraven. (bijvoorbeeld aluminium pannen...)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Beton tijdperk of silicium tijdperk...

Toegevoegd op 17-05-2009 22:40:11
plastic wordt afgebroken, dat vinden die archeologen niet meer terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn dacht ik ook plastic-soorten die in 't geheel niet afbreken (tenzij door weer/wind/aardbevingen/vulkanen in steeds kleinere stukjes, dan. Maar dat geldt voor alles).
Misschien plastic of rubber of siliconen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze inderdaad het naar een matriaal noemen (ze kunnen het ook naar iets compleets ander vernoemen) heb ik drie mogelijk kandidaten
*Het olie tijdperk (Omdat het zo belangrijk is)
*Het plastic tijdperk (vanwege de wegwerp mentaliteit)
*Het silicone tijdperk (vanwege chips en technologie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De olie is dan toch al lang op? daar vinden ze toch niets van terug?
Olie. (denk niet alleen aan brandstof, maar ook aan kunststof en aan het feit dat olie in de toekomst onvermijdelijk een mindere rol zal gaan spelen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het asfalttijdperk als de olie op is kunnen we dat niet meer maken en ik denk niet dat het snel afgebroken wordt. En we hebben er heeeeeel veel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wegen kunnen ze ook van rubber maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben nu allemaal asfaltwegen, begrijp je reactie dan ook niet. Het gaat er toch om wat ze later van ons tijdperk nog zouden kunnen vinden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zit rubber verwerkt in asfalt, vanwege de geluidsdempende werking.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/01/16/snelweg-a50-wordt-van-rubber
Het plutonium tijdperk(nucleaire ontwikkeling)
Het particle tijdperk(deeltjesversneller)
Het soliton tijdperk(glasvezel)
De rest was al genoemd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik inderdaad ook goede suggesties!
Het computer tijdperk mits er kennisoverdracht is.
Is wel geen materiaal maar wel een ontwikkeling ( net als de industriele revolutie) .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Kweenie;

Het gebakkenluchttijdperk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het olietijdperk loopt al ten einde. Bij dat tijdperk hoort de verbrandingsmotor. Opgevolgd door microprocessoren&silicium&zonne-energie. Ik zou zeggen we staan aan de vooravond van het solaire tijdperk.