Volgens Plato voorbij de Zuilen van Hercules (Straat van Gibraltar), maar waar precies is niet bekend.
Er is wel heel veel specualtie over, maar er is geen feitelijke informatie die ondersteund dat een van die plaatsen daadwerkelijk Atlantis was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er gaan geruchten dat het:

- een verzonken eiland is in de Zwarte zee
- Kreta is geweest (paleis voldoet aan het profiel)
- Santorini voldoet aan het profiel qua structuur

Maar goed....we know when we find it ;-)
Ik hou me aanbevolen als lid van de duikexpeditie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Atlantis is een hypothetisch eilandenrijk waarvan de historiciteit uiterst twijfelachtig is. Door een catastrofe zou het rijk plotseling zijn verdwenen. De Atlantische oceaan dankt zijn naam aan dit hypothetische gebied.

Volgens de overlevering leefden de bewoners van Atlantis in een gouden tijd. Ze waren begaafde zeelieden die een rijke zeevloot bezaten. Verder zouden ze een grote kennis hebben gehad van onder andere de astronomie, bouwkunst en wiskunde. De bewoners van Atlantis zouden verbonden geweest zijn aan de goden: de Atlantiërs moesten haar wetten volgen.