De voorspellingen van Nostradamus kloppen altijd achteraf. Oftewel: het zijn geen voorspellingen waar we mee in de toekomst kunnen kijken, maar die we naar aanleiding van gebeurtenissen in het verleden zo kunnen interpreteren dat ze kloppen.
Dat neemt overigens niet weg dat het best knap is voor iemand om zoveel dingen te kunnen beschrijven die achteraf als voorspellingen kunnen worden gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet. Zijn waarzeggingen zijn zo vaag dat je er alle kanten mee op kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Precies, het zijn net horoscopen.
In zoverre dat je besluit om ze als zodanig te interpreteren. Ik heb voor sommige voorspellingen wel zo'n 15 verschillende uitleggen gevonden waaruit zou blijken dat verschillende dingen voorspeld werden met dezelfde voorspelling (let wel, altijd nadat de betreffende gebeurtenis had plaatsgevonden), dus het ligt helemaal aan de lezer, en niet aan de voorspelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist dat je dat zo vragen.....
"bezemsteel, horloge, zwembad" (bladzijde 32) betekende voor mij dat ik precies vandaag in moest loggen op GV