Een wolkenkrabber is een bijzonder hoog gebouw. Ieder hoog gebouw wordt gerekend tot hoogbouw. Het enige verschil tussen een hoog gebouw en een wolkenkrabber is dus de hoogte. Welke hoogte daaraan verbonden is, is sterk afhankelijk van het land of de stad. De Antwerpenaren beschouwen hun Boerentoren steevast als een wolkenkrabber. Een gebouw van 120 meter kan in Nederland gerust als wolkenkrabber gezien worden, terwijl een dergelijk gebouw in de New York waarschijnlijk nog geen skyscraper genoemd zal worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Welke hoogte daaraan verbonden is, is sterk afhankelijk van het land of de stad. De Antwerpenaren beschouwen hun Boerentoren steevast als een wolkenkrabber. Een gebouw van 120 meter kan in Nederland gerust als wolkenkrabber gezien worden, terwijl een dergelijk gebouw in de New York waarschijnlijk nog geen skyscraper genoemd zal worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het meer als 120 meter hoog is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De eerste wolkenkrabber van Europe, namelijk het westermeijer-gebouw (de witte toren) werd al zo genoemd. Deze toren is 45 meter hoog.

Tegenwoordig zouden we dit niet meer een wolkenkrabber noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is verschillend, een erg hoog gebouw (wat flink boven andere gebouwen uitsteekt) wordt vaak een wolkenkrabber genoemd. In nederland zullen ze bij 150 meter al spreken van een wolkenkrabber terwijl dat in Amerika niet zoveel voorsteld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een wolkoenkrabber bestaat volgens mij niet.
Een groot gebouw wordt wolkenkrabber genoemd wanneer de wolken klagen dat ze jeuk hebben. Vervolgens wordt er een hoog gebouw geplaatst om deze wolken te krabben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het grote gebouw wolkoenkrabber genaamd is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt van de wolken op de locatie af. Als ze jeuk hebben is het een wolkenkrabber, anders niet..