Waar heb jij nou echt schijt aan?

Misschien kun je me een klassiek voorbeeld geven uit jou geschiedenis waar je ooit schijt aan had. Of uit het hedendaagse. En waarom? En wat bereik(te) je daar mee? Welk risico loop/liep je? Wat zijn/waren je alternatieven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ik heb op een gegeven moment schijt gekregen aan het wereld je waarin ik me begeef. (vastgoed, veel quote 500 lui) In het begin was ik nog al eens onder de indruk of geintimideerd. Maar als je dat bent kom je nooit verder, het blijven mensen. Denk dat je ook verblind wordt als je je teveel laat gaan in die gevoelens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Wat een ander van me denkt...

Toegevoegd op 07-05-2009 00:00:25
omdat iedereen anders denkt, dus daar kan ik geen rekening mee houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt erg egoïstisch moet ik zeggen.
Volgens mij kun je dit niet met je hart zeggen, alleen met je verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is niet egoïstisch hoor, maar realistisch... Ik kan dat gewoonweg niet, een ieder denkt er anders over, dus het is ten ene male onmogelijk...
bv Balkenende zou net zo antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wil ik ook ooit bereiken. Maar ja je kunt je karakter niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, het karakter verandert jou, maar nooit andersom... Gewoon als je dit werkelijk snapt, dan heb je dat meteen hoor... kost geen tijd...
ik heb schijt aan wat een ander van mij vind (behalve als die persoon belangrijk voor mij is)

ik heb schijt aan hoe ik de deur uitloop
voel ik me slecht kleed ik mij slecht, je gevoel reflecteer je op je haar kleding en ik doe dat heel makkelijk.

ik heb er schijt aan dat mensen het sneu vinden dat ik mij bijna overal naar mijn hond vernoem, het is nou eenmaal een leuke naam Bailey.

ik heb schijt aan het huishouden als ik mij niet goed voel.

ik heb schijt aan de kleinerende toon die mensen soms in geschrift uitdragen.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He shit, ik jou niet op de kast jagen over GV. 'Bailey' *woef*!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?!? huh
Nu ik er over nadenk, eigenlijk aan alles en iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat bestaad niet dat is onverschillig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bestaad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bestaat
bestaadt
gstaad
spaghaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt erg egoïstisch moet ik zeggen.
Volgens mij kun je dit niet met je hart zeggen, alleen met je verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus als jou een scheet dwars zit aan het kerstdiner dan laat je hem?
Klinkt idd niet alleen egoïstisch, klinkt ook asociaal. ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een bepaalde hoogte zul je dat hebben, maar niet helemaal is onmogelijk denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je scheit aan alles en iedereen hebt had je niet de moeite genomen dat hier te verkondigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed punt deboender
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rustig maar jongens, het komt allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bvb je vervalt in herhaling...
Ik heb schijt aan het anti-rook beleid ga ook gezellig naar een kroegje waar wel gewoon nog gerookt mag worden.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig niet mijn kroeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan vind je het vast goed als ik mijn ghettoblaster meeneem naar de bioscoop (natuurlijk alleen als jij naast me zit, want jij hebt geen bezwaar).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En roept dat geen discussies op in het café, of kies je dan toch voor de middenweg; een-schijt-aan-het-rookbeleid-café?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga natuurlijk alleen naar kroegen waar ze dan ook schijt hebben aan het anti-rookbeleid uiteraard..... zo veel lef heb ik ook niet hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk zolang iedereen weet dat er daar gerookt wordt is het toch prima... Ik weet ook dat in een homo bar mannen elkaar ontmoeten om sex te hebben, daarom ga ik er ook niet heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus Rotaluclac, jij hebt overduidelijk schijt aan mij! Hahahahaha!
Hoe anderen over mij denken en praten...

It's my life and my way...

En het maakt me niet uit hoe ze over me praten. Als ze maar over me praten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt erg egoïstisch moet ik zeggen.
Volgens mij kun je dit niet met je hart zeggen, alleen met je verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BvB wat een originele reactie! Nog nooit eerder gezegt ofwel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja klopt, ik vind het egoïstisch antwoord en dat wil ik graag kenbaar maken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehe snap het, ben het ook met je eens. Is alleen grappig dat het bijna exact het zelfde is ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ BvB: Dit mag je best egoïstisch vinden. En ja. Dit zeg ik met mijn hart...
Mijn schoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan het woord moeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dat gevoel!
Weet je waarom ik zo bruin zie? Ik heb overal schijt aan!

Ik trek mij in het algemeen niks van anderen aan. Dit klinkt natuurlijk heel ernstig, maar zo is het niet. Ik houd mij over het algemeen aan alle regels, waarden en normen. Niet omdat dat moet, maar omdat ik het ermee eens ben dat je rekening houdt met anderen en je netjes gedraagd en dus niemand tot last bent.
Verder heb ik dus overal schijt aan. Als ik iets anders doe dan anderen, dan heb ik daar over nagedacht en doe ik dat dus bewust. Wat een ander daarvan vindt interesseert me niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enerzijds klink je als een echte waaghals, anderzijds helemaal niet. Houd je je niet toevallig niet ook gewoon aan de regels omdat je het er mee eens bent, met die gestelde regels dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dat precies wat ik schrijf...
Ik heb schijt aan de mensen die slecht over mij denken.

Slecht ben in je iemand zijn ogen als je iets doet wat volgens hem of haar fout is. Als ik iets doe dan doe ik dat omdat ik dat wil. Bovendien ; waar een wil is, is een weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn echt te weinig dingen waar ik schijt aan heb. Ik moet er zelfs even over nadenken. Ik kan er zo niet opkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk eerlijk. Het begint er langzaam op te lijken dat overal schijt aan hebben een sociaal wenselijk antwoord is ofzo, terwijl dat aanvankelijk helemaal niet was.
Ik ook niet echt hoor. Ik ben het over het algemeen best eens met de gestelde regels enja es kan nicht immer kaviar zijn, he. Ik heb ook geen schijt om te provoceren ofzo. Generaties voor mij moesten 'schijt hebben aan' inzetten om te vechten voor hun vrijheid. Ik leef erin en ben er dankbaar voor. Ook waakzaam, maar als ik het echt moest inzetten, moest ik maar te raden gaan bij mijn vorige generatie, want ik heb het door de luxe waarin we leven gewoon nooit echt nodig gehad.
nutteloze onderzoeken.

Toegevoegd op 07-05-2009 12:05:41
Waarom? omdat het geen nut heeft.
Wat ik er mee bereikt hebt? stukje hersencapaciteit verpest.
Welk risico liep ik? Error: "geen hersencapaciteit meer beschikbaar."
Alternatief? Geen nieuws meer lezen. (staat 9 van de 10 keer alleen maar negatief nieuws in)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het niet helemaal hoe jij het benaderd. Ergens schijt aan hebben heeft toch het nut om bijvoorbeeld ergens meer vrijheid in te krijgen. En schijt hebben aan is een stuk risico lopen en kan idd wel eens verkeerd aflopen. Ik weet niet zeker of ik je goed begreep.
Mijn vaders opmerkingen dat België ver genoeg is om op vakantie te gaan als ik weer eens plannen heb voor heel ver weg.

De eerste keer (toen ging ik naar Alaska), toen was zijn vraag: "Kun je niet verder weg". Dat lukte een jaar later met Nieuw-Zeeland. Zijn nieuwe opmkering is dus standaard: Ben je al eens in Belgie geweest.

Eigenlijk wel lief van hem, hij blijft bezorgt om zijn kinders en zegt altijd: als er in Belgie wat gebeurt, dan kan ik snel bij je zijn, als je aan de andere kant van de wereld zit niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer anderen zeggen dat ze het beter denken te weten en wat ik moet gaan doen. Vooral als het iemand is die me niet eens kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie pest en aan huiswerk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schijt aan iets? Niet echt, maar ik merk wel dat de druk op school bij mij best wel hoog is.