Hoe ontstaat tijd en ruimte?

Tijd en ruimte zijn niet iets wat je kan aanwijzen. Dus geen "objecten". In die zin bestaan tijd en ruimte niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Die zijn illusionair en gekoppeld aan "de persoon" die ook weer illusionair is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Door alle afspraken in je agenda te schrappen creëer je tijd en ruimte :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd en ruimte ontstaat niet maar bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beweging maakt tijd en ruimte...
beweging is trilling...
tijd en ruimte komt van massa...
massa is trilling

in feite is er alleen maar trilling en uit zich in massa, tijd en ruimte

Toegevoegd op 28-04-2009 13:14:39
tijd en ruimte ontstaat in je mind, dan spreek je het uit en dan wordt het manifest... Dan ga je het proberen te bewijzen en dan is het waar... En als het waar is, dan is het er... Voilá dan zie je het in de wereld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke cirkelredenering maar je beantwoordt de vraag niet. Hoe zou het zijn geweest voordat er mensen waren? Daar faalt je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voordat jij er was, was er niets... so simple...
Waar ben je als je diepslaapt? Wie kan dan zeggen ik ben hier of daar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin... Sla maar een geschiedenisboek open. Of is dat allemaal ontstaan op het moment je geboren werd? Dus ik bestond niet voordat jij er was (of andersom)? Dacht het niet... Het al dan niet door een individu kunnen waarnemen van een gebeurtenis is GEEN voorwaarde voor het ontstaan en plaatsvinden van die gebeurtenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
X ini X vind je maar een grappig mannetje. Je praat zoveel onzin en zoveel misplaatste grote woorden. Het is erg vermakelijk, dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat je 's ochtends wakker wordt onstaat de wereld, waar is de wereld (en jij,das hetzelfde)wanneer je slaapt? Je denkt dat je wakker bent maar je slaapt......
Voordat bewust-zijn zich manifesteerde in de vorm van mh75 bestond er in het geheel geen wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75... of je weet het of je weet het niet...
in beide gevallen is het zinloos om er iets aan toe te voegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik (diep)slaap is er geen ik en geen wereld... klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender Ik praat alleen maar onzin, geloof me nou...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, als hij zichzelf al niet serieus neemt dan maak ik er geen woorden meer aan vuil.... @jose: Hehe... Ik ben de schepper! Voor mij was er niets. Ik keek en zag dat het goed was, te gek man!
Volgens astrofysicus Vincent Icke bestaan tijd en ruimte nou eenmaal en zijn dit de bouwstenen van ons universum. Ze ontstaan niet ze zijn er. Ruimte is er sowieso altijd en tijd kan je het beste zien als het stapelen van een muur waarbij je de hele tijd een baksteen er bij legt. Je moet ergens beginnen met stapelen. Kortom tijd en ruimte ontstaan niet.

Toegevoegd op 28-04-2009 13:23:08
maar zijn wel noodzakelijk voor het ontstaan van andere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor aanhalen Icke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even over die muur, je moet toch ergens een fundering leggen. Ooit moet toch ergens de eerste steen gelegd zijn. Waar is die steen op gelegd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mouske1980 tijd moet ergens beginnen ik denk niet dat beweging nodig is voor tijd. Ik ben zelf geen astrofysicus dus hoe het precies zit weet ik niet maar ik denk dat het als volgt gaat. We moeten ergens een begin der tijden hebben hoe vreemd het ook klinkt. Ruimte is er altijd in "oneindige hoeveelheid" de tijd stapelt zich op en dit zijn beide de bouwstenen van alles. (althans volgens Icke) @ deboender Het is een analogie je moet het niet te ver doordenken. Het is meer dat ik met dat voorbeeld wil aanhalen dat er ergens een begin der tijden is net als dat je bij een muur een eerste steen moet worden gelegd. Meer wil ik niet zeggen.
De tijd en ruimte zijn juist het toneel van alles wat er gebeurt. Alle afzonderlijke gebeurtenissen in het heelal kan je aanwijzen door 3 ruimtelijke coördinaten en een tijdscoördinaat.

Het ontstaan ervan is een hele tak van de natuurkunde, kosmologie. Het enige wat ik kan zeggen (als niet kosmoloog,zeg maar) is dat tijd en ruimte een intrinsiek eigenschap is van het heelal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens, al je het zo stelt bestaan tijd en ruimte niet als object en zijn dus ook niet "ontstaan". We nemen onze omgeving waar als ruimte omdat we ons als object erin kunnen verplaatsen. We nemen tijd waar omdat het tijd kost om ons in de ruimte te verplaatsen en omdat we vergankelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet gewoon energie. Of stel ik het nu te simpel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd en ruimte zijn simpel weg de dementies waarin wij leven, welke wij waar kunnen nemen.
3d geeft de ruimte aan waarin we leven Tijd is de 4e d die voor ons het verloop en constante verandering van dingen inzichtelijk en begrijpelijk maakt.
Het is beiden niet 'iets' wat ontstaat, het zijn enkel dingen die wij waar kunnen nemen. We hebben geen idee wat er allemaal op de achtergrond nog meespeelt. Simpel weg omdat we te dom zijn om het te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zijn niet dementies maar dimensies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mhm, tja dat krijg je als je dislexties bent. Maarja de rest van het verhaal wel mee eens dus? ;)