Wat zouden volgens jullie onze mogelijkheden zijn als de wetenschap ooit de complete werking van ons brein in kaart kan brengen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je precies weet hoe het brein werkt betekent waarschijnlijk ook dat je het na kan maken. En als je het na kan maken, betekent misschien ook wel dat je er een betere versie van kan maken.

Kortom: Ik denk dat we op dat moment veel tekortkomingen van ons brein kunnen verhelpen, denk aan hersenziektes zoals alzheimer,schizofrenie, autisme etc.
Maar ook de algehele werking van het brein is dan te verbeteren: Nu zijn sommige mensen slimmer dan anderen, als je weet hoe hersens werken kan je iedereen slim maken, of zelfs nog veel slimmer dan de slimste mensen nu.

Of dat ethisch verantwoord is om zo met onze hersen te gaan klooien is natuurlijk vraag 2, maar dat moment ligt nog ver in de toekomst...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zolang de wetenschap de interactie tussen aura en brein niet onderkent zal de wetenschap het brein nooit doorgronden. Het heet niet voor niets 'iets uit je hoofd leren'. De klassieke wetenschap blijft star naar één helft van de oplossing staren, zonder de tweede helft te willen zien.
Dus terug naar jouw vraag, ga vooral niet op 'de wetenschap' wachten om je eigen leven te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat je hersennen voor een bepaalde periode op een cyborg lichaam zouden kunnen functioneren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het in alleen in kaart brengen van de mogelijkheden en functies vna ons brein is op dit moment al een stap te ver. Op dit moment wordt er helaas nog veel gegist, en naar ervaringen gekeken.

Als de boel eenmaal helemaal in kaart is gebracht, dan kan er verder worden gekeken naar de mogelijkheden om bepaalde onderdelen beter op elkaar af te stemmen.

Ik hoop dat de mogelijkheden dan een hoop aangeboren en niet-aangeboren hersenletsel kan stabiliseren of zelfs genezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
helaas zou dit onmiddellijk door snode slechteriken misbruikt worden om over de wereld te heersen en iedereen te manipuleren. in besloten kring van nobelprijswinnaars zou het ongetwijfeld pittige conversaties opleveren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat bedoel je met 'onze mogelijkheden'?

Gesteld dat het brein goed in kaart wordt gebracht dan verandert dit op zich niks aan ons brein. De menselijke mogelijkheden gaan niet plotseling vooruit alleen door kennis.

Het kan wel zijn dat ziektes en syndromen beter behandeld kunnen worden, wat erg fijn zou zijn.

Misschien komen er ook technieken uit voort om effectiever te kunnen leren, alhoewel die kans niet zo heel groot is. Er is al vanalles gebeurt en alles wat werkt nemen we mee, zelfs als we niet weten hoe het werkt.

Operaties zouden wat minder gevaarlijk worden als we wisten waar we vanaf moesten blijven.

Ik zie het vooral in handigheid bij behandelingen.