In enquettes is er altijd een groep zonder mening.Is het mogelijk om geen mening te hebben?

Zodra we informatie ontvangen gaan onze hersenen hier onwillekeurig mee aan de slag

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ha, die Entity;

Ja hoor, dat kan best. Ik heb over heel veel zaken waar ik niet goed genoeg over geïnformeerd geen mening. Misschien kan ik er wel een of ander ongefundeerd geluid over laten horen, maar dat doe ik liever niet. Onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting' worden er op die manier tegenwoordig al veel te vaak hersenscheten als mening gepresenteerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik heb daar geen mening over.
AWM
15 jaar geleden
Waarom moet je per se overal een mening over hebben. Natuurlijk registreer je de vraag mar dat wil niet zeggen dat het antwoord je ook maar iets kan schelen. Er zijn genoeg onderwerpen waar bij het voor veel mensen echt helemaal niks uit maakt wat de uitkomst wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan zeker. Ook bijvoorbeeld als je het verhaal achter iets niet snapt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat kan.
Als je het absoluut niet kunt vinden in de overige antwoorden (en dat dus op die manier duidelijk maakt).

Voorbeeld:
Bestaat God?
a. Ja.
b. Nee
c. weet niet / geen mening
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen mening hebben is naar mijn idee het niet durven of willen uiten van je mening.
Dit kan omdat de mening ongegrond is, maar ook omdat een mening kwetsend kan zijn voor anderen. Daarnaast leid het niet willen accepteren van je eigen gevoel ook vaak tot zogenaamd geen mening hebben.

Mijn mening :)
Scharp de optie Geen mening!
niet 1,2,3,4,5 Maar 1,2,3,4
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wellicht zijn het mensen die geen zin hebben in de enquete... daarom gaan ze voor het makkelijkste antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk; onwetendheid = geen menig hebben...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is natuurlijk ook mogelijk om "geen mening" te kiezen omdat je de andere antwoorden niet passend vindt. Of omdat je eigenlijk vindt dat je niet genoeg informatie hebt om je een goed beeld te vormen, nu zullen de meeste mensen zich daar niet door tegen laten houden maar persoonlijk geef ik geen antwoord als ik er niet zeker van ben dat ik een goede basis heb voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen hebben schroom of soms angst hun mening ivm "enquêtes" (onderzoek)te uiten, behalve op gv.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. Om maar een paar mogelijkheden te noemen:

- Geen mening wegens onverschilligheid. het maakt me niets uit welke kleur post-its gebruikt worden in het kantoor om de hoek, dus heb ik geen mening over welke kleur post-its de inkoopafdeling daar zou moeten bestellen.

- Geen mening wegens gebrek aan informatie: ik weet niet welk onderzoek naar het voorkomen van glaucoma het meest veelbelovend is, dus heb ik ook geen mening over de vraag welk onderzoek extra financiering zou moeten krijgen.