Als we er vanuit gaan dat Adam en Eva niet de eerste mensen waren, wie beschouwen we dan als eerste mensen?

Vanaf welk moment zijn mensen mensen en bv geen Neanderthalers meer?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Wat jij met mensen bedoelt, zijn waarschijnlijk de "homo sapiens". Voordat we tot homo sapiens zijn doorgeevolueerd waren we homo erectus. Zoek die twee namen maar op wikipedia op:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is geheel subjectief. Het is niet zo dat de ene soort op een bepaalde moment ophoudt, en dat de andere begint. Er is sprake van geleidelijke verandering, dus het is maar waar jij de grens legt.

Overigens heeft Eva in zekere zin wel bestaan. Er is namelijk een stammoeder van de huidige mensen op aarde. Ze leefde echter niet alleen, alleen iedereen die niet van haar afstamde is overleden. Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ow, en nog iets. De huidige mensen stammen niet af van de Neanderthalers. De Neanderthalers en de homo sapiens hebben een gemeenschappelijke voorouder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eva was in elk geval niet de eerste vrouw, die was toch echt Lillith. Adam en Eva waren niet de eerste mensen op aarde, dat waren Adam en Lillith.