Als iemand in een gewichtsloze omgeving opgroeit, wordt hij dan langer dan hij anders zou worden? En ook zwaarder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Of hij langer wordt weet ik niet zeker. Of hij zwaarder wordt hangt af van de voedselinname afgezet tegenover energie verbruik. Omdat hij minder spieren ontwikkeld wordt hij in principe lichter (ook astronauten krijgen al te maken met afname van spierweefsel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Eerder kleiner & zeker lichter.

Bot groeit aan door de druk op de botten; hierdoor wordt bepaald hoe sterk (zwaar) het bot moet worden. Daarom is sporten belangrijk tijdens de groei: De belasting op het skelet stimuleren groei & verzwaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zal niet groeien in ieder geval. Je groeit omdat je lichaam tegenkracht geeft aan de zwaartekracht. Als het dat niet zou doen dan zou je instorten als een pudding.

Als er dus geen tegendruk is dan is het zinloos voor jouw lichaam om tegendruk te geven. Hierdoor zal je ook niet groeien. Hier zijn door de NASA testen voor gedaan.

Of hij zwaarder wordt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet groter, misschien zwaarder, maar zeker slapper