nee, gewoon inschrijven.

afronden is een ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt aan jezelf en het type opleiding...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe lastig die universitaire opleiding is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt van je persoon af. Als je HBO je vrij makkelijk is afgegaan en je het gevoel hebt at je nog wel meer kan, is het (zeker met wat hard werk) goed mogelijk. Hard werk is sowieso de sleutel. Maar als je bij HBO al moeite had en maar net geslaagd bent, wordt WO wel heel lastig. Het helpt ook als de richting van je HBO aansluit bij je studie, dan heb je al een goede basis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit ligt aan je persoonlijkheid. HBO en wo zijn qua opleiding van ongeveer hetzelfde niveau, er worden alleen andere dingen van je gevraagd. In het hbo vergaar je meer praktische kennis, terwijl je in het wo meer over theoretische kennis moet beschikken. Je kunt dan ook niet zeggen dat het wo een logische vervolgstap is op een hbo-studie.
Wanneer je echter behoefte hebt aan een verdieping van de kennis, oftewel je wil meer weten over de theorie die achter de kennis zit die je op het hbo hebt opgedaan, dan is het wo iets voor jou.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel, het is natuurlijk lastiger dan een MBO opleiding volgen na je HBO....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt aan je perceptie van 'lastig'. Je leert totaal verschillende 'kunstjes' op deze twee soorten opleiding. Ik spreek uit ervaring en kan ook niet zeggen dat ik de universiteit beter vind dan het HBO. In ieder geval vind ik het in mijn geval een zinvolle aanvulling.

Op het WO wordt je geleerd om de dingen in een breder verband te zien en grondig te analyseren. Daarentegen leer je op het HBO veel diepgaande praktische kennis en de toepassing hiervan.

Als je meer geinteresseerd bent in uitbreiding van je praktische kennis en de toepassing hiervan zou ik een aanvullende opleiding op het HBO aanbevelen, een zgn. post-HBO opleiding. Als je meer de achterliggende ideeen wilt achterhalen en de dingen in een breder verband wilt zien, kun je beter naar de universiteit gaan.