Als het bij natuur/scheikunde altijd gaat over gelijk blijvende massa, geldt dat dan ook voor zielen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee zielen zijn er oneindig...

Als er een nieuw lichaam dan kruipt daar een ziel in... Dat kan onbeperkt doorgaan, want het lichaam roept die ziel inherent op...

Dit heeft niets met wiskunde te maken, maar met realiteit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was dan gewoon toeval... Ik doelde niet op dat wat je antwoordde, maar ik had het over nummers, het is niet van gelijke nummer, zoals in wiskunde.... En in wiskunde moeten de getallen kloppen, zo is dat met zielen niet...

Andere antwoorden (2)

Huh? Wat heeft een ziel met massa te maken?

Het antwoord is dus: nee.

Natuur- en scheikunde gaan trouwens sowieso niet over zielen.

Of begrijp ik je vraag toch niet helemaal zoals je haar bedoelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ziel is energie.
Hoeveel weegt een energie(vorm)... en heeft energie massa?
Wat wel onderzocht is, is dat bij - ongeacht welk mens of dier die overgaat - ongeveer 3 gram gewichtsverlies optreed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ziel is geen energie. Energie is equivalent aan massa. Het energie-equivalent van 3 gram staat gelijk aan de gezamenlijke energie van vele miljoenen atoombommen. Alle onderzoeken waarbij zou zijn gemeten dat bij het sterven het lichaam lichter wordt, zijn weerlegd. Of het nu om 3 gram of om 21 gram gaat - die onderzoeken zijn stuk voor stuk onderuitgehaald. Dat onderuithalen is zelfs heel snel gebeurd. Het zou namelijk absoluut revolutionair zijn als er wel een gewichtsverandering zou zijn. Daarom stortten zich, vooral in het begin, vele mensen op de evaluatie van onderzoek, en op het herhalen van zulke onderzoeken. Elke keer weer met hetzelfde resultaat. Dat die achterhaalde onderzoeken steeds weer worden genoemd getuigt eerder van een sterke wens dan van een brede blik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het helder delen van jouw overtuiging