Alleen de tijdelijkheid is eeuwig?

Dit heb ik ooit eens gehoord maar klopt dit. Wie kan dit onderbouwen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat er zonder tijdelijkheid (tijdsaanduidingen) ook geen eeuwigheid kan worden gemeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit soort filosofische vragen past meer bij spiritualiteit dat is wat ik wel weet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat men altijd in de euwigheid gebruik zal makne van tijd, en zal leven naar de tijd terwijl tijd zelf voorbij gaat (vluchtig is)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou tijdelijkheid zal er altijd zijn niets is voor eeuwig maar tijdelijk juist wel.,
echt diep, goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een rare uitspraak. Per definitie is het tijdelijke niet eeuwig. Maar wat ik denk dat de spreker er meer bedoeld is dat wij als mensen altijd in een tijdelijke wereld zullen leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de duale wereld, de wereld waarin iets 'bonk' zegt als het van tafel valt, is tijdelijkheid gewoon tijdelijkheid. In de non-duale wereld is het een ander (filosofisch of spiritueel) verhaal, maar je vraag staat bij 'wetenschap' dus dan ook het beperkte antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zullen altijd dingen tijdelijk zijn, dus de tijdelijkheid is eeuwig.