De kleuren die wij kleur noemen, zijn wel bekend zo'n beetje. Het kan dat allerlei tinten en tonen een nieuwe naam krijgen, omdat kleuren steeds preciezer gereproduceerd kunnen worden, maar voor 'kleur' zijn we afhankelijk van de golflengtes die in wit licht zitten. Daar buiten zijn wel lichtgolven (en wellicht hebben we nog niet alle golflengtes daarvan waargenomen), maar die hebben voor ons menselijk oog geen kleur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tuurlijk. Het is ook nog nooit bewezen dat dit alles is.
Het is natuurlijk mogelijk dat we sommige dingen niet waar kunnen nemen die er om ons heen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk. Ten minste, niet een kleur die wij ooit kunnen waarnemen.
Elke kleur heeft zijn eigen spectrum, een golflengte binnen het licht. We kennen de eigenschappen van vrijwel elk spectrum, ook degenen ver voorbij wat voor ons zichtbaar is. We weten dus precies welke kleuren er zijn, namelijk wat je krijgt bij elke golflengte die zitten in het gebied wat voor ons zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn natuurlijk oneindig veel kleuren die tussen zwart en wit inliggen maar visueel kunnen we toch maar beperkt de verschillen in deze kleuren zien. Dus nee er is geen kleur die we nog niet kennen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat is mogelijk,