Bestaat hersendood wel ?

je bent dood of levend, licht, donker, ja, nee, ik geloof dat hersendood een verzinsel is

als het hart klopt leeft een mens bij elke hartslag pomp het hart het bloed door het lichaam, ook naar de hersenen toch? al is een mens aan het sterven dan mag dat nooit onderbroken worden, want sterven is een proces, net als geboren worden. Bij het sterven trekken de zielen stromen zich terug uit het lichaam eerst worden de voeten koud gaat langzaam of vlug naar boven, de zogenaamde dode zou kunnen zien en horen, terwijl de medici denken dat de persoon dood is. Je lamp in de huiskamer kan uitgaan opeens aangaan ook dagen erna.
Hersendood bestaat niet. De leeghaaloperatie moet onder zware narcose gebeuren, om heftige schokken tegen te gaan. Het lichaam protesteert, het is het zelfde als moord of zelfmoord. Het leven wordt plots weggerukt, het belet de mens om in te gaan. Het is schennis om een stervende door te snijden. om het mooi rood kloppend hart eruit te halen terwijl het hart klopt. Je kan je hele vermogen weggeven om een ander te helpen geef nooit je ziel weg. Doe je het toch dan koop je een kat in de zak.
Zelf in de geschiedenis is te lezen dat doden opgewekt werden door de liefde, zo niet een aards leven dan wel tot een hemels leven. Het hele volk wordt voor de gek gehouden. Handel organen. Zelf kinderen worden ingezet, aan de keukentafel. Theuntje op de deurmat mocht geen Jantje heten het ging over hetzelfde jongetje de leugen. De leugen en misleiding op de tv. Niks wordt er geschuwd om het onwetende volk organen afhandig te maken.

Heb je wel eens gehoord van de poortwachter, medici hebben kennis van wetenschap kunnen niet de deur door
zolang het hart klopt leeft een mens. snij je het leven op brute wijze door door zware narcose is het voortijdig afbreken moord dus. De stervende kan niet sterven.
het is dood als er geen polsslag is. Het grijze gebied niemand weet het afblijven dus. We zijn leven en vertrouwen op een chirurg of dokter stelt of zijn geloof daarop vestig kan bedrogen uitkomen er worden massa's fouten gemaakt in de wetenschap.De mensen zijn op het algemeen makkelijk te beïnvloeden

met apparatuur gemeten, een zogenaamde dode ziet en hoort zonder ogen en oren, dat gaat het verstand van de wetenschappers ten boven. een stervende moet in rust kunnen sterven, De zware narcose zegt genoeg, het lichaam protesteert. Rovers liggen op de loer, mensen zijn tot slachtafval geworden op de operatie tafel het is echt het verval van de wereld.

Een mens is meer dan alleen het lichaam wat er in zit heeft de tijd nodig om eruit te kunnen gaan naar huis, het sterven is een proces heilig is het sterven

Pikkebaas dank je voor je vraag, iemand die sterft moet je met rust laten, zolang het hart klopt leef je, vroeger werd de dood vast gesteld als er geen polsslag meer was
dood is dood, en daarom kan een chirurg de organen eruit halen onder een zware narcose. Iedereen zal eens na moeten denken, want als je oplet worden de hele bevolking misleid, denk aan gegevens van mensen, vingerafdruk, op een sportschool, proef irisscan bij Albert hein,
camera gluurt. Ik leg iets bloot, denk aan de grote leugen op tv de misleiding, de donorshow. En dan werd er op de borst geslagen op de mensen hun gevoel ingespeeld
Er zijn altijd mensen die zonder manipulatie vooraf hun organen aan de wetenschap geven het zij zo. Er worden niets geschuwd om de mensen hun organen afhandig te maken. Om op de mensen hun gevoel in te spelen. er wordt al geprobeerd om het verplicht te stellen, wie of wat bepaalt wat ik doe met mijn lichaam. Misschien valt op een keer het kwartje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb geen zin om je hele verhaal te lezen want eerlijk gezegd vind ik jouw gedachtengang weerzinwekkend (en bij deze nodig ik je graag uit voor een gesprek via berichtjes). Mijn vader heeft een hersenbloeding gehad waardoor hij wekenlang in een coma heeft gelegen en uiteindelijk hersendood is verklaard en gestorven is. De laatste dagen hebben machines zijn hart laten kloppen, werd er lucht in zijn longen gepompt en stroomde het bloed door zijn lichaam. Ik hoop met ganse harte dat je nooit iemand waar je van houdt zo op een bed mag zien liggen, dat wens ik niemand toe. Maar wat ik zag liggen was een lege schil, dat was mijn vader niet meer. Dus als antwoord op jouw vraag; hersendood bestaat, ik heb in de ogen gekeken van een levend lichaam zonder ziel. Als het aan mij lag had ik zelf de stekker er uit getrokken.
Jouw opmerkingen zijn een slag in het gezicht voor mensen die dingen meegemaakt hebben buiten jouw beleveniswereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hersendood is een term, die we gebruiken als de onwillekeurige lichaamsfuncties nog min of meer functioneren, maar er geen actieve hersenactiviteit is.
Meestal is er geen hoop dat die nog terugkeert.
Ik wou ook dat het een verzinsel was, maar het is helaas bittere realiteit dat dit voorkomt.
AWM
14 jaar geleden
Hersendood houdt in, dat de hersenenen niet meer functioneren en is jurisch gelijkgesteld met de dood.
Andere lichaamsfunctie kunnen kunstmatig nog wel in stand worden gehouden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hersendood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hersendood bestaat zeer zeker wel.
We hebben apperaten waarmee de hersenactiviteit gemeten kan worden. Door onderzoek weten we zelfs welk deel van de hersenen waaraan denkt. Als er dus bij meting géén hersenactiviteit meer is, is het vrij duidelijk te stellen dat die persoon ook niet meer denkt en voelt.
Het kan dan echter wel zo zijn dat je reflexen en instinkten, geregeld in je hersenstam, het bovenste stuk van de zenuwen die door je rug lopen, actief blijven. Je lichaam functioneerd dan nog alsof je leeft, maar daar weet je niks van en kan ook niet meer terug komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hersendood bestaat aangezien het een definitie is van iemand die onherstelbare schade heeft opgelopen. De volledige definitie luidt: het volledig en onherstelbaar verlies van de functies van de hersenen, inclusief de hersenstam en het verlengde merg.

Iemand die hersendood is verklaard, is op dat moment volgens de wet ook gewoon overleden. Het begrip is ingevoerd omdat met behulp van allerlei apparatuur een lichaam nog een tijdlang in een soort van levende toestand gehouden kan worden, dit gebeurt om bijvoorbeeld te tijd te overbruggen tussen vaststelling intreden dood en eventueel transplanteren van organen.
Dus ja, iemand die hersendood is, is "gewoon" dood, hij of zij zal nooit meer kunnen leven. Toch is het met intelligente apparaten mogelijk om zijn of haar lichaam nog op de jusite temperatuur te houden en te blijven voorzien van afdoende zuurstofrijk bloed zodat goede organen ed. niet verloren gaan.

Vaak wordt op een IC een patient ook nog kunstmatig in leven gehouden (wat het dus eigenlijk gewoon is) totdat de naaste familie aanwezig is om afscheid te nemen. Het uitzetten van de machinerie is dan het zichtbare teken van de dood, dit is voor de naasten beter te begrijpen en te verwerken dan een arts die alleen in tekst verklaard dat hij of zij is overleden terwijl het lichaam nog in orde lijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hersendood bestaat wel degelijk, mijn eigen zus had een aneurysma en leefde nog een dag, terwijl ze hersendood was... Ze heeft haar organen gedoneerd voor de wetenschap...

Bestaat wel degelijk dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hersendood bestaat zeker.

Indien men een hartaanval krijgt dan is men hersendood. Deze persoon heeft dan nog gemiddeld 6 minuten voordat de hersendood over gaat in een natuurlijke dood. Binnen deze 6 minuten kan men nog gereanimeerd worden. Bij drenkelingen en bij temperaturen onder het vriespunt zijn er reanimaties mogelijk na deze 6 minuten.

Ook kan hersendood optreden na een beroerte of een groot trauma. Deze personen zijn in feite overleden.