Wat is precies het middelpunt van het heelal en hoe ver ligt dit van de aarde af?

Edit: Ik neem aan dat waar de bigbang ontstond dat dat het middelpunt is, maar waar ligt dat precies?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (9)

Het middelpunt is het centrale punt, temidden van iets.

In de ruimte is de aarde net een punt, dus wij zij het middelpunt van het helaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heelal heeft geen middelpunt, omdat het oneindig is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het helaal is niet oneindig, het helaal heeft een doorsneden van maximaal 30,4 miljard lichtjaar
Voor de huidige wetenschap is het heelal oneindig. Tot aan het moment waarop dat weerlegd kan worden is het middelpunt van het heelal niet te benoemen.

Als het er is ligt het óf heel ver weg, óf is het onze eigen aardkluit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beste boven gelegen vriend. Als het heelal zich circulair uitbreid heeft het wel degelijk een middel punt. Neem een passer, maak een rondje, laat de punt staan en trek de passer uit. Maak nog een rondje . Tada een groter rondje met het zelfde middel punt.
Zie de uitbreiding van het heelal als een explosie, het middel punt is het explosief. Ze denken dat er dus wel degelijk een middelpunt is, ik zal het even opzoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je bij Saturnus rechtsaf slaat en dan ongeveer 4000 lichtjaar rechtdoor, kom je eerst een friettent tegen en daarachter op ongeveer 4.7865 Km ligt het middelpunt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heelal is 13,7miljard lichtjaar groot dus daar de helft van
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Skywalker (18)Het heelal is 13,7miljard lichtjaar groot dus daar de helft van"
Onzin het helaal is 13,7 miljaard jaar oud, dus maximaal 2*13,7 miljaard lichtjaar (het helaal ze naar alle kanten uit) groot, dus 27,4 miljard lichtjaar groot
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is niet zoiets als het middelpunt van het heelal. Aangezien de big bang zorgde voor de uitdeining van het heelal zelf, en niet een soort van groei zoals hierboven gezegd wordt.

Aangezien elk punt in het heelal weg beweegt van elk ander punt, kan er niet gesproken worden over een middelpunt.

PS: Dit antwoorde koste 15 hele seconden op google en wikipedia
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het middelpunt van het heelal is daar waar de uitdijing van het heelal het minst is.