Wat is nou de grootste oceaan ter wereld?

Ik lees hier dat het niet de grote oceaan is, maar handig genoeg staat er niet welke het dan wel is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (3)

De stille oceaan (155,557,000 km2)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mja, dat zag ik ook toen ik het google-de, maar toen stond er: de Grote Oceaan, ook wel de Stille Oceaan...
En frankly, ik heb geen idee welke sites er nou wel en welke niet betrouwbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle info die je hier vind is correct en onderbouwt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat we een paar kilometertjes verschillen
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat is altijd het probleem op het internet. Je kunt het beste een aantal websites bekijken en dan kijken of de antwoorden een beetje overeenkomen. En dat biedt eigenlijk soms ook geen garantie, want sommige website kopiëren informatie van elkaar. Maar op dit gebied kun je er wel van uitgaan dat dit antwoord klopt. En je ziet dat de oppervlakte van de oceaan ook steeds verschilt, van website tot website. Maar de orde van grootte klopt wel.
hier heb je de rest van de info ook meteen;

Grote of Stille Oceaan
Oppervlakte: 165,2 miljoen km²
Diepste punt: 10.924 meter
Bedekt 32% van de aardoppervlakte

Atlantische Oceaan
Oppervlakte: 82,44 miljoen km²
Diepste punt: 9.219 meter

Indische Oceaan: Oppervlakte: 73,4 miljoen km²
Diepste punt: 7.455 meter
Bedekt 14,5% van het aardoppervlak

Arctische Oceaan:
Oppervlakte: 14.1 miljoen km
Diepste punt: 5.625 meter

Zuidelijke Oceaan
Oppervlakte: 20,3 miljoen km²
Officiële diepte is nog niet bekend.

met dank aan Oeroeboeroe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En jij zegt ook: Grote of Stille Oceaan. Is de grote oceaan dan hetzelfde als de stille oceaan of niet?
Antoni
14 jaar geleden
Ja, dat is dezelfde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, dat is een pot nat :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat is dan het antwoord op de vraag: de grote oceaan is, anders dan de naam doet vermoeden, niet de grootste oceaan. Welke is dat wel?
De Atlantische Oceaan