Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat tijdreizen onmogelijk is.

Antwoorden (11)

In de hypothese dat we wel in de tijd zouden kunnen reizen, werden we ms wel door mensen uit het heden in het verleden bezocht. Alleen hadden deze laatste de intentie zich zo discreet mogelijk op te stellen om niet als levend anachronisme te worden aangestaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die mensen in de toekomst weten hoe belangrijk de geschiedenis is voor de toekomst...

En daarbij komt dat we wellicht allang bezocht zijn door mensen uit de toekomst. Maar dit is net zo'n science fiction gedachte als (...) Dit is niet mijn genre...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mogelijkheid: Als je gaat tijdreizen door middel van wormgaten is het slechts mogelijk om terug te gaan naar het moment waarop het wormgat is ontstaan, en niet eerder. Dus misschien is dit wel de enige manier waarop het kan gebeuren.

Of misschien zijn er hele strikte regels verbonden met tijdreizen, waardoor we er niets van merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou alleen mogelijk zijn als alle tijden parallel aan elkaar op het zelfde moment plaatsvinden. Het had dan kunnen zijn dat iemand uit een parallelle toekomst naar onze tijd zou komen reizen, maar dat is dus onmogelijk. Eerst een tijdmachine uitvinden en werkend krijgen welk mijn inziens onhaalbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het om kunnen draaien: omdat we nog nooit door een reiziger uit de toekomst bezocht zijn, zal het dus ook nooit in het nu mogelijk zijn om terug te reizen in de tijd...

Hoe komt iemand nou op het idee dat terugreizen in de tijd mogelijk zou zijn? Het beantwoordt aan een algemene gedachtengang van mensen die spijt hebben van iets, kon ik het maar goedmaken toen... Wat als ik toen zus of zo gedaan had? En om aan zulke fantasieën gehoor te geven zijn films op de markt gekomen die dat weerspiegelen... Onzin allemaal...
En een ander aspect is het volgende... Als wij zo´n film zien dan denken we dat het kan, het lijkt wel nieuws, als we het nieuws zien dan denken we ook dat het waar is wat we voorgeschoteld krijgen...

Wij geloven in principe alles wat we zien op de tv of in de bioscoop... En als we er moeite mee hebben om het te geloven, dan herhalen ze die onzin en dan geloven we pas na vele keren dat het waar is... Zoals bij reclame... en zo werkt reclame ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm... Tot nog toe is er in de natuurkunde nergens een wet gevonden die zegt dat tijdreizen onmogelijk is, daarom wordt er nog altijd vanuit gegaan dat het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bewijs is geleverd: ik had zojuist een interessante communicatie met een vlo uit het jaar 5623! Ik heb hem zelfs wat voedsel verschaft. Helaas kan ik hem nu niet meer vinden, zou hij weer terug zij gegaan?
Jeukt wel zeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@both... Alles wat niet onmogelijk is, is dan weer niet altijd mogelijk... Zo zit het dan weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Vrouwdiaans... Dank je voor je opmerking... Ik ben ook zo´n sukkel dat ik elke keer weer al die onzin erbij haal, en elke keer weer zie ik dat ik dat doe... Dank je voor het me nog een keer zeggen... je bent niet de enige...
ik heb een tijd geleden een forum gevolgd waar iemand beweerde tijdreiziger te zijn .hij kreeg direct een spervuur van vragen om hem te ontmantelen.
het interresante van het verhaal is dat hij direct terug antwoorde met opmerkellijke antwoorden.
zijn naam was max steiber.
http://www.wereldgeheimen.nl/forum/viewtopic.php?t=396&highlight=tijdreiziger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
OMG, wat een hoop onzin.
Dat van die Olympische spelen klopt al niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry hoor ik heb het niet geschreven ik vond het gewoon interresant meer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sja wat een onzin. Over 30 jaar tijdreizen hahaha alleen daarom lag ik al in een deuk.
De grote vraag blijft: Waarom komt iemand (30 jaar in de toekomst, dat gaan we dus allemaal nog meemaken. Deze man zou nu iig dus ook al moeten leven) ons vertellen dat het allemaal wel goed komt. En wat we moeten doen om te zorgen dat het goedkomt. Het is immers al goedgekomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg ook niet dat ik dat verhaal geloof ,maar vond het wel interresant om even te melden dat er toch wel een hoop mensen met dit onderwerp bezig zijn.
Mensen uit de toekomst zijn wijzer dan wij.

Wie zou het in zijn hoofd halen om terug te keren naar deze tijd... vol omvallende banken, strijdende geloven en enge ziektes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je tijdreizen heel makkelijk vergelijkt met het inhalen van het licht (wat niet schijnt te kunnen volgens de natuurkundige regels) kan je alleen naar de toekomst reizen. Dit betekent dat als je dus sneller dan het licht gaat je terug in de tijd gaat en niet naar de toekomst.
Als jij 1sec lang 2x zo snel als het licht gaat reis je dus 1sec terug in de tijd.
Dit betekent dat als je naar de toekomst zou willen reizen je negatieve tijd/afstand zou moeten hebben.

Trouwens, misschien is de aarde al veel eerder kapot dan dat tijdreizen wordt uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor het licht uit reist, reis je helemaal niet in de tijd. Je haalt alleen de waarneming in, je hebt immers geen invloed op het gene wat er gebeurd. Als je nu naar de sterren kijkt kijk je ook enkele 1000den jaren terug in de tijd. Is toch ook geen tijd reizen.
Zeg nou eerlijk: Als jij honderd jaar terug zou reizen, zou jij dan verkondingen: "Ik kom uit de toekomst!"? Je loopt dan gelijk de kans een witte jas met lange mouwen aan te moeten trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, hoor. Als je mensen gaat helpen met het invullen van lottocijfers en voetbaltoto's word je mateloos populair!
Omdat tijdreizen onmogelijk is. Dus de vraag gaat niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nu precies wat kosmoloog Stephen Hawking er ook van denkt.Maar tijdreizen lijkt niet in tegenspraak met de speciale relativiteitstheorie van Einstein.
De tijd in een raket vertraagt naarmate de raket aan snelheid wint.Als een astronaut zou reizen met bijna de snelheid van het licht, zou het hem ongeveer een minuut kosten om naar de dichtsbijzijnde sterren te gaan.Er zouden op aarde ondertussen 4 jaar verstreken zijn, maar voor hem duurt het slechts een minuut omdat de tijd in de raket vertraagd is.Hij is dus naar aardse maatstaven 4 jaar in de toekomst gereisd.
Omdat de wetten van het tijdreizen zo nauw verweven zijn met de fysica van wormgaten, lijkt tijdreizen een onmogelijkheid van de tweede orde.