Pestgedrag wordt wel besproken. Ook andere veel voorkomende problematiek wordt besproken.
Echter les krijgen de aankomende onderwijzers hier niet in. Daarvoor moeten ze aanvullende cursussen gaan doen bij erkende bureaus. Meestal wordt dit bekostigd door de school waar ze na hun opleiding gaan werken.

Ze krijgen les in de basisvaardigheden die kinderen in de basisschoolleeftijd moeten leren om goed voorbereid te worden op het middelbaar onderwijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, ook pestgedrag wordt tijdens de opleing uitvoerig besproken.
Het is alleen jammer, dat het nog niet met rollenspel behandelt wordt.
14 jaar geleden
Nee niet zo veel

Ik citeer een beroende psycholoog:

Ook de Pabo-student Night-wish -zijn internetnaam-, heeft zijn studie toegespitst op het treiteren. "Het viel me tegen dat er op de Pabo zo weinig aandacht aan wordt besteed. Alleen de gymdocent zei: 'Als ik merk dat jullie het in je hoofd halen om kinderen zelf teams te laten kiezen met gym dan zorg ik er persoonlijk voor dat je van de Pabo wordt getrapt'."