Leren Vlamingen ook Frans op school en Walen Nederlands?

En welke taal leren de Duitssprekende Belgen op school?

Toegevoegd na 1 dag:
Gek dat er na 1 dag pas één antwoord is. Weten de Belgen het zelf niet soms? België, wakker worden!

14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duitsspekende Belgen?
zondag
14 jaar geleden
Ja de Oostkantons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad, ik heb me nooit gerealiseerd dat België ook een klein duitstalig gedeelte heeft. Zo leren we nog eens wat op GV hè.

Het beste antwoord

Verder wordt het Nederlands in Wallonië op elke school onderwezen, waardoor veel Walen zich best in het Nederlands kunnen redden. Voor een redelijk aantal leerlingen is Nederlands de tweede taal, al blijft de kennis over het algemeen ondermaats.

In vlaanderen leert men frans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Alhoewel ik nu nog steeds niet weet wat ze in de oostkantons op school leren toch maar gekozen als beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

ja tuurlijk in hun land word ook frans gesproken.