Beetje afhankelijk of het natuurkunde is of talen zijn..

- op tijd beginnen
- Niet proberen iets te leren, maar probeer te begrijpen wat er staat (Voorstellen hoe eea in elkaar zit)
- Kleine beetjes tegelijk bestuderen (beter 6 keer een half uur dan een keer 3 uur stampen)
- Herhalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Van de tekst meerdere briefjes maken en op cruciale plekken in je huis ophangen.
Bij het aanrecht, toilet, badkamer, enz. Plekken waar je regelmatig komt. Iedere keer het briefje lezen. Zo leer je spelenderwijs je lesstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft zijn eigen manier om te leren.
Zelf had ik altijd veel aan dingen opschrijven, samenvattingen maken, lijstje maken, zelf vragen bedenken met de antwoorden en opschrijven en die regelmatig weer doornemen.
Succes met leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leer voor het slapen gaan 1 uurtje ga daarna geen tv of boek of radio meer kijken of luisteren.
s’morgens lees je het nog eens door of je laat je s’morgens overhoren
zo train je je geheugen om dingen langer te onthouden
voor proefwerken en toetsen vraag je aan de leraar een klad papiertje daar schrijf je alles op wat betreft naamvallen wiskundige formules enz enz enz als je die eenmaal hebt opgeschreven hoef je ze niet meer te onthouden.
Vraag wel aan de leraar van te voren of dit mag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer op een opgeruimde plek, zorg dat niets je kan afleiden.

Leer vlak voor het slapen, je hersenen slaan de info dan op in je lange termijngeheugen.

Maak een spiekbriefje, bijvoorbeeld; je moet een heel hoofdstuk leren, daag jezelf uit om alle info op 1 a4tje te zetten. Daardoor ga je geconcentreerd met de stof aan de slag en selecteer je alleen de belangrijke info. Lees dit daarna nog een paar keer door. Je hoeft het briefje dan nieteens mee te nemen naar de toets(doe dat vooral niet!), je weet het meeste nog. Het is hetzelfde als een samenvatting maken, maar door het kleine blaadje concentreer je je beter op dat wat je schrijft. (ik iig)