Als je het volgende leuk vindt welke opleiding past daar dan mogelijk bij ?

ideeen bedenken
brainstormen
voorlichtingen geven
les geven
lesmateriaal ontwikkelen
mijn mening geven
dingen uitzoeken
mensen helpen met zijn/haar persoonlijke ontwikkeling

Toegevoegd na 26 minuten:
Het gaat erom welke opleiding en waar de opleiding gevolgd kan worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

Opleiding tot:

Docent
Communicatiemedewerker /deskundige
Re-integratie coach/medewerker
Trainer/coach
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de regel is het niet eenvoudig om aan de hand van slechts een handjevol dingen die je leuk vind een goed en passend onderwijsadvies te geven. Daarnaast zijn natuurlijk niet alleen je interesses maar ook je niveau van belang.
Als ik echter dit rijtje zo eens bekijk, lijkt het me niet al te ingewikkeld om te raden dat je je vermoedelijk redelijk op je plek zult voelen ergens in het onderwijs.
Althans, iets als piloot of boekhouder kan ik er beslist niet uithalen.

Overigens is dit profiel ook prachtig sluitend voor het beroep 'moeder', al komen daar dan ook nog wel tientallen andere mogelijke interesses bij kijken uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het lijstje denk ik aan een leraar op een Grafische school :) Dus zou bijvoorbeeld het Grafisch Lyceum een goede opstap zijn en dan eventueel de Kunst Academie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Consultant
HR medewerker
Projectontwikkelaar
Welzijnsmedewerker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens rond wat je leuk lijkt.

En, stel, onderwijs lijkt je wat maar je weet het niet zeker. Vraag eens een onderwijzer of die je eens wil vertellen wat ie allemaal doet. Gewoon een gesprek.

Als je geen onderwijzer kent, kun je altijd een school bellen.

Hetzelfde geldt voor andere beroepen: bel eens op voor een mee-loop-dag, vinden ze vast hardstikke leuk!

Ik ken iemand die wilde misschien wel monteur worden. Heeft een jaar lang elke vrije zaterdag in een werkplaats meegelopen, toen steeds meer gedaan. Toen wist ie het zeker! Hij heeft nu een eigen garagebedrijf :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op basis van deze gegevens is het voor ons niet goed mogelijk om je een gedegen advies voor een opleiding te bekijken. Ik heb wel een betrouwbare site (via studie pedagogiek) die je misschien bij deze keuze kan helpen.
De site is:hhttp://www.123test.nl
De tests die je kunt doen zijn bijvoorbeeld de studiekeuzetest en de competentietest.
Als je de tests gedaan hebt en je een leuke studie hebt kunnen vinden kun je kijken waar deze opleidingen te volgen zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pabo!
Je krijgt daar mogelijkheden om al die dingen die jij in je lijstje hebt staan te gebruiken, er komt meer bij kijken dan alleen les geven aan kinderen...
Zijn er erg veel in nederland, onder andere in utrecht (daar zitten er 3), zwolle en amsterdam...
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk eens aan cultureel maatschappelijke vorming. Ik heb een aantal vrienden dit dit gedaan hebben en het lijkt me wel te passen bij jouw voorkeuren. Succes in elk geval!