Kan de school je verplichten aan 'n loop mee te doen?

By myn dochter op school zyn ze aan het oefenen voor de Venloop,daar moeten ze 'n paar kilometer rennen,ik meen 10 km.Met deze loop kan je een hoger punt voor je eindrapport mee verdienen,als je hem binnen bepaalde tyd uitloopt/rent.Deze loop is in 't weekend,en nu vraag ik me af...kan de school je verplichten om deze loop in het weekend te rennen?Daarby komt ooknog eens,dat het onmogelyk voor myn dochter is,deze afstand te rennen,wegens knieproblemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als ik jou was zou ik dit melden bij de landelijke vereniging leer en schoolplicht! Ze chanteren je dochter gewoon om door n loop van 10km een hoger punt te krygen. Dit kan en mag absoluut niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Neen; maar dan krijg je dus ook geen hoger punt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit probleem heb ik ook gehad. Om het met de school uit te vechten heeft geen zin. Meld u dochter gewoon ziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan een school kinderen niet verplichten om aan buitenschoolse activiteiten mee te doen.
Je stelt in je verhaal dat ze door mee te doen een hoger eindcijfer kan halen. Niet mee doen betekent dus geen extra punten.
Je kunt dit bespreken met de directie van de school. Als zij een blessure heeft kan de school het moreel gezien niet maken om jouw dochter de extra punten te onthouden aangezien het niet haar schuld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze een knie probleem heeft ,heeft het geen meer waarde. Dan heeft ze dus een blessure. Jij als moeder zou dat even moeten melden. En kan je er niets aan doen. Dus is het niet handig om je kind mee te laten doen.Het is wel jammer ,want het is een leuke activiteit. Dus ook geen punt. En is het niet verplicht omdat het niet lukt met een blessure.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Motiveer je dochter tot het uiterste te gaan, daarnaast laat je de huisarts een medische notitie maken van haar klachten. Deze overhandig je aan de directie met de mededeling dat je je dochter steunt om mee te doen, maar het cijfer gebaseerd moet zijn op inzet niet op prestatie.

Het niet mee laten doen of ziek melden is zwak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik niet met je eens. Wanneer het niet gaat gaat het niet klaar uit. Niks je best doen. School moet niet altijd zo zeuren. Maar is jou mening dus ook geef minnetje natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot het uiterste is toch tot daar waar het niet meer kan? Per definitie niet meedoen is dan toch nooit goed?! ALs je maar één meter haal, heb je het in elk geval geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom forsere als je toch weet dat het niet gaat lukken?